Kontakt os






 


Fredag 10. juni 2005
Mange nye sommerprogrammer på DR TV
Sommersendefladen på DR1 og DR2 byder i år på en stribe nye programmer. Det er en videreførelse af sidste års sendeflade, hvor DR TV samlet sendte 286 timers flere førstegangs-udsendelser og 132 timer færre genudsendelser end året forinden. DR TV vælger desuden at genudsende efterspurgte programmer, som folk enten ikke fik set første gang, eller som seerne ønsker at gense. Læs mere

Fredag 10. juni 2005
Minister: TV 2-købere fik relevant information
Regeringen tilbageholdt iflg. finansminister Thor Pedersen (V) ikke informationer for de potentielle købere af TV 2. Og når køberne siger, at de ikke havde fået oplyst den potentielle konkursfare, som tv-stationen var i pga. en række verserende EU-sager, skyldtes det alene, at salgsprocessen endnu ikke var gået ind i sin afsluttende fase. Det understregede ministeren onsdag i et samråd i Folketingets kulturudvalg. "Det er min klare opfattelse, at køberne havde fået de relevante informationer. F.eks. blev der i det såkaldte procesbrev, som indledte salgsprocessen, henvist til EU-sagerne", sagde Thor Pedersen ifølge Ritzau. (TN)

Torsdag 9. juni 2005
USA: Reality-tv er giganternes nye reklamesøjle
Det ene store firma efter det andet står i kø for at være med i USAs reality tv-serier. De er blevet populære i en tid, hvor folk i stigende grad hopper over reklamerne. Læs mere

Torsdag 9. juni 2005
TV 2 tilbyder fællesskab på skærmen
TV 2 vil i fremtiden lave mere "fællesskabs-tv". Programmerne skal ikke længere bare fokusere på familien og det enkelte individ, men også engagere seerne til at tage vare på det, som er fælles. Det nye initiativ fra TV 2 lyder idealistisk, men det har først og fremmest et kommercielt udspring, vurderer medieekspert fra Syddansk Universitet. Læs mere

Torsdag 9. juni 2005
USA: Tæt på udsolgt af tv-reklame
De amerikanske medieselskaber er ved lukke ordre- bøgerne for den kommende sæson i efteråret, skriver Børsen. En af de førende tv stationen, ABC, har fået forhåndstilkendegivelser om annoncer for 2,1 mia. dollar. Samtidig har selskabet fået 20 nye annoncører ombord. Hvis alle tilkendegivelser bliver omsat i "cool cash" i løbet af sommeren får ABC en stigning i salget på 30 pct i forhold til sidste år. Salgschefen Mike Shaw siger til Advertising Age, at salget er gået hurtigere end ventet. Interessen er ifølge ham snarere båret af ABCs programmer i efterårssæsonen end af prispolitikken. (TN)

Torsdag 9. juni 2005
Ny salgsdirektør på Viasat A/S
Viasat A/S har per 1. juni udnævnt den 33 årige Ricky Elstrup til salgsdirektør med ansvar for den kommercielle udvikling inden for IP-tv, bredbånd og kabel-tv. Ricky Elstrup har været hos Viasat siden 1998, skriver Børsen. Først som chefkonsulent og de seneste fire år som salgschef for kabel-tv og erhverv. (TN)

Torsdag 9. juni 2005
Eurosport satser på volleyball
Til sommer vil alle volleyball-entusiaster kunne vende blikket mod Eurosport - kanalen satser nemlig stort på både klassisk volleyball og beachvolley og sender fra en række internationale turneringer på moderkanalen Eurosport og den nystartede Eurosport 2. Læs mere

Torsdag 9. juni 2005
DR får vicepræsident i EBU-gruppe
Ved European Broadcasting Unions (EBU’s) årlige møde i Stockholm blev redaktør Henrik Hartmann fra DR Undervisning valgt til vicepræsident for EBU’s ekspertgruppe på undervisnings- og videnskabsområdet. Her skal han bl.a. være med til at fremme de fælles co-produktioner på europæisk plan og være med til at diskutere strategi for undervisnings- og videnskabsprogrammer på europæisk plan, ligesom han skal være med til at fremme co-produktioner mellem de europæiske public service-stationer. (KJ)

Torsdag 9. juni 2005
Finland: MTV udnævner channel manager
MTV, der er ved at etablere sig i Sverige, Norge, Danmark og Finland har nu udpeget sin finske chef. Den nye channel manager er Erja Morottaja og har tv-erfaring fra 2001 bag sig idet hun tidligere har arbejdet for Nelonen. (KJ)

Onsdag 8. juni 2005
Kent Nikolajsen går fra DR til TV 2
Kent Nikolajsen som seerne blandt andet kender fra DR-programmet 'Købt eller Solgt' har valgt at sige sit job op på DR til fordel for en stilling som redaktionschef og producer hos Metronome. Kent Nikolajsen bliver ansvarlig for næste udgave af TV 2s programserie Huset, som ifølge B.T. skal optages i Århus næste gang. (KJ)

Onsdag 8. juni 2005
DR bryder Microsoft-monopol
I løbet af efteråret vil Linux- og Mac-brugere også kunne se tv på DRs hjemmeside. Dermed retter DR sig efter kritik fra Internetbrugere, der ikke anvender Microsoft og dermed 'Microsoft Media Player' og følgeligt ikke i øjeblikket kan se tv fra DR på nettet. Sagen blev for nyligt rejst politisk af Enhedslistens Per Clausen. Mens DR har lyttet til kritikken, er TV 2 mere tøvende, skriver Information i dag. Ca. 15 pct. af Internet-brugerne vurderes at have problemer med at se tv på DR og TV 2s hjemmesider. (SHN)

Onsdag 8. juni 2005
Rusland: Ny propaganda-kanal
Russerne mener ikke deres image i vesten er godt nok og til efteråret oprettes nu en ny tv-kanal, der 24 timer i døgnet vil udsende propaganda for at forbedre Ruslands internationale image. Læs mere

Onsdag 8. juni 2005
Følg Danmark-Albanien på mobilen
Når TV 2 i dag blænder op for fodboldlandskampen Danmark-Albanien, har kampen fået en helt ny dimension. Læs mere

Onsdag 8. juni 2005
Clint Eastwood-kavalkade på TV3 og TV3+
Vi kender ham alle sammen temmelig godt: Hatten, pistolen, det sammenbidte ansigt, de smalle øjne og en stemmeføring, der ikke lader skurkene i tvivl om, hvem der er bossen. Der er naturligvis tale om Clint Eastwood, der for ganske få dage siden fyldte 75 år. Og man kan godt vove pelsen og påstå, at manden faktisk er en levende legende! Han har medvirket i ikke mindre end 57 spillefilm, instrueret 25 og produceret 21 af slagsen. Han har tillige vundet et hav af priser for sine præstationer, både foran og bag kameraet – og citater fra hans film og ikke mindst egen dialog er nogen, de fleste filmelskere vil genkende: Do you feel lucky, Punk? er bare et af dem – fra hans Dirty Harry-dage. Læs mere

Tirsdag 7. juni 2005
Nye kanaler som modspil til TV 2
Vi ser flere og flere tv stationer, der dukker op, men endnu har ingen fravristet TV 2 sin førerposition på det kommercielle marked. Mediacom langer ud efter Viasat og SBS for ikke at give TV 2 kamp til stregen ligesom de forventer, at TV 2 vil få mere konkurrence hvor der kapres seere fra TV 2s hovedkanal. Læs mere

[<] 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [>]








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002