Kontakt os






 

Digitale videoptagere truer tv-reklamer
Torsdag 7. juli 2005
Af Karsten Jensen
 
Harddiske og DVD-recordere gør tv-seeren i stand til at springe over de irriterende reklamer og de nye apparater truer tv-reklamerne og betyder at der fremover vil være langt flere tilfælde af product placement i tv.
Ifølge det amerikanske analysebureau Forrester Research Inc., der netop har offentliggjorte en rapport om tv-seernes brug af digitale videoptagere, truer de digitale videoptagere, hvadenten det er DVR- eller harddiskbaserede løsninger, tv-reklamerne.

Jyllands-Posten oplyser, at rapporten fortæller, at 60 pct. af tiden foran fjernsynet bruger DVR-ejerne til at se optagede programmer. Og når de ser optagede programmer, spoler de over 92 pct. af reklamerne. 30 pct. af seerne ser slet ikke reklamerne.

Videoptagerne bruges oftest på komedier, tv-dramer i primetime, film, reality show, programmer på specialkanaler. Nyheder og sport optages sjældent.

I USA er den digitale videoptager TiVo det mest populære produkt inden for harddiskrecodere til tv. TiVo fås nu med og uden DVD-recodere og firmaet bag TiVo har nu næsten 2 millioner abonnenter oplyser TiVo på deres hjemmeside.

Læs mere:
http://www.tvnyt.com/artikel/default.asp?id=11606
http://www.tvnyt.com/artikel/default.asp?id=9684
http://www.tivo.com


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002