Kontakt os






 

Sony producerer igen anderledes tv-reklame til tv-apparatet Bravia
Torsdag 26. oktober 2006
Af Karsten Jensen
 
Sony har skabt en ny kampagne, som om kort tid kan opleves på nogle af de danske tv-kanaler. Den involverer 70.000 liter maling og nogle grå bygninger i Glasgow, Skotland. Instruktøren Jonathan Glazer står bag reklamen. Sonys første tv-reklame for Bravia-tv'et, Balls i 2005, var med hoppende bolde i San Fransiscos gader.
Malingen drypper ikke bare. Den falder ned fra himlen som farvestrålende regn. Omtrent sådan ser det ud, når Sony leger med maling. Som en regnbue der pludseligt falder til jorden og farvelægger de grå bygninger på usandsynlig.

Den farverige leg er resultatet af samarbejdet mellem Sony, instruktøren Jonathan Glazer, 70.000 liter maling og to kedelige grå bygninger i Glasgow, Scotland. Bygningerne agerer lærred, Jonathan Glazer maleren og malingen hans legetøj.

Ved hjælp af kontrollerede sprængninger skydes og kastes malingen op på bygningerne. Farveeksplosionerne finder også sted indeni bygningerne og effekten udebliver ikke. Hvor der før var gråt, bliver der farver. Simpelt og effektfuldt. Farver overalt – også som regn fra himlen.

Sony har oplevet en enorm interesse for sine reklamer for Bravia-tv, siden selskabet skabte en reklamefilm med tusindvis af kulørte hoppebolde på vej gennem San Fransico. En film, der var instrueret af den danske instruktør Nicolai Fuglsig. Den succes bygges der nu videre på, men på en helt ny måde

Den nye tv-kampagne lanceres den 1. november, hvor den i første uge bliver vist i et 70 sekunder langt indslag på kanalerne TV 2, TV3, Discovery og Kanal 4.

Tv kampagnen er instrueret af den prisvindende instruktør Jonathan Glazer, der har valgt at bruge maling for at illustrere Sony Bravia's evne til at skabe naturtro farver.

Om Sony BRAVIA ”Paint”

· Det tog 10 dage at optage reklamen, som involverede 250 mand.

· De 70.00 liter maling er nok til at male Eiffeltårnet fire gange, Colosseum 115 gange, Big Ben 609 gange og Det Skæve Tårn i Pisa 972 gange.

· Det var en speciel, vandbaseret maling der blev brugt i reklamen. Malingen indeholder nogle af de samme fortykningsmidler som suppe, den kunne drikkes, var ufarlig for mennesker/natur og var nem at rengøre efter.

· Der blev brugt 6 kameraer til optagelserne, deriblandt et højhastighedskamera og et Helicam.

· Legepladsen blev specialbygget til reklamen.

· Der blev brugt 5000 detonatorer til reklamefilmen.

· Læs flere faktuelle oplysninger på www.colourlikenoother.com

Læs mere:
http://www.tvnyt.com/artikel/default.asp?id=12406




Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002