Overgangen fra gammeldags billedrørs-tv til tv med flade paneler har medført store ændringer i produktsortimentet fra Sony, der i denne uge har lanceret en tv-kampagne, der ruller over skærmen i hele Europa. Tv-kampagne er instrueret af den danske filminstruktør Nicolai Fuglsig der har kastet 230.000 bolde ud i San Franciscos gader.
For at signalere skiftet til flade LCD-paneler lancerer Sony nu et nyt varemærke kaldet Bravia. Den ændring markerer Sony med en stor kampagne, der ikke blot i Danmark, men hele Europa, indledes i disse dage på en række af de landsdækkende tv-kanaler.
Kampagnen, der er instrueret af den danske filminstruktør Nicolai Fuglsig er især blevet bemærket på gaden i San Francisco, hvor 230.000 kulørte hoppebolde blev skudt ud af specielle kanoner i de skrå gader, mens 24 tv-kameraer snurrede. Tanken bag kampagnen er, at skabe en glad og kreativ atmosfære med hoppeboldene, der suser gennem de skrå gader. Marketingchef i Sony Danmark Vibeke Wollebekk siger:
”Vores nye payoff er jo ”like.no.other”, så derfor har vi valgt at lave en kampagne, der er meget anderledes end de teknologifikserede kampagner, som ofte dominerer i branchen. Vi vil gerne markere, at tv jo netop handler om flotte og glade flotte farver, og at man kommer til at opleve det med Bravia”.
Dette efterår markedsfører Sony et stort sortiment af LCD-modeller. Sonys LCD-tv er forberedt til HD-tv og er derfor udstyret med ”HD Ready” mærket i varianter fra 26 tommer og op til 40 tommer.
Og selv om HD-tv foreløbig kun findes på få satellit-kanaler, kan en hurtig udbredelse forventes, når f.eks. VM i fodbold bliver produceret i HD.
DVD'en får også en HD-afløser, når en af de nye DVD-teknologier som eksempelvis Blu-Ray Disc formentlig holder sit indtog med Hollywood-film i HD om et års tid.
Kampagnen kan opleves i europæisk tv indtil uge 49.
|