Kontakt os






 

The Voice TV hitter blandt unge
Fredag 8. oktober 2004
Af Thomas Nielsen
 
Efter en måned på skærmen bliver musik-tv-kanalen The Voice TV udråbt til en succes af mediabureauet Mediaedge:cia Denmark A/S.
Mediabureauet lægger vægt på, at The Voice TV er en nichekanal, der stiler efter at være størst blandt de yngste seere. Og det er kanalen i målgruppen 12 til 24 år. Voice-kanalen har 62 pct. af seerne i målgruppen, mens musikkanalen MTV har 33 pct. og musikkanalen VH-1 fem pct.

Hvis man ser på målgruppen 15-30 år er MTV til gengæld størst med 48 pct. af seerne, mens The Voice TV har 35 pct.

"Det er overraskende, at selv om målgrupperne ikke er langt fra hinanden, er der markant forskel i deres seeradfærd. Så konklusionen er, at The Voice TV hitter blandt de helt unge, men i takt med, at de bliver ældre, vinder MTV frem", siger tv-director Flemming Jensen fra Mediaedge:cia til Jyllands-Posten.

Målt blandt alle tv-kanaler har The Voice TV en seerandel blandt de 15 til 30-årige på 0,6 pct.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002