Kontakt os






 

SBS TV: ’Big Brother’ er ingen fiasko
Tirsdag 20. marts 2012
Af Karsten Jensen
 
I går skrev vi her på tvnyt.com at reality showet ’Big Brother’, ifølge mediebureauet Carat, måske var på vej til at blive en seerlussing for SBS TV. Nu tager SBS bladet fra munden og forklarer, hvordan programmet, for SBS, er en succes.
I en pressemeddelelse skriver SBS TV:

”Big Brother er en kæmpe succes for Kanal 5 og er med til at gøre SBS TV til forårets vinder af seerandele. SBS TV er den eneste af de tre store kommercielle tv-stationer som år til dato er vokset i seerandel (personer 15-50 år), og så er det endda sket på alle vores fire tv-kanaler, Kanal 5, Kanal 4, 6’eren og The Voice TV.

Læser man B.T. i dag kunne man godt tro, at det forholder sig anderledes. Her giver tv-direktør Mikael Ostenfeld fra mediebureauet Carat udtryk for, at Big Brother læner sig op af at være et flop.

Mikael Ostenfeld og B.T. må have deres holdning til Big Brother, men at programmet skulle være på vej mod et flop er direkte at benægte fakta for SBS TV og Kanal 5.

Fakta om Big Brother:
- Big Brother har løftet seningen på Kanal 5 med knap 40 procent i kanalens målgruppe personer 15-50 år
- Big Brother står for 17 ud af de 20 mest sete programmer på Kanal 5 i år i målgruppen personer 15-50 år
- Over 1,8 mio. danskere har set min. fem minutter sammenhængende af Big Brother 2012. Det svarer til 34 procent af det samlede seerunivers
- På Facebook har Big Brother mere end 15.000 fans, men den virale rækkevidde er mere end 60.000 personer ugentligt. Der er i gennemsnit 1000 opslag om dagen på Big Brother Facebook-sitet eller et opslag hvert halvandet minut døgnet rundt
- Den ugentlige reklamedækning på Kanal 5 er i perioden uge 1-11 2012 øget med 21 procent i forhold til samme periode i 2011 (personer 15-50 år)
- Der har været flere millioner sidevisninger om Big Brother på Kanal 5’s hjemmeside

SBS TV har indtil dato øget sin seerandel med 13 procent – ikke mindst takket været Big Brother. Indtil nu er seerandelen ifølge Gallups TV-Meter øget til 17,9 procent i målgruppen personer 15-50 år. SBS TV har dermed aldrig haft en bedre indgang på et nyt år.

Lige meget hvad der sker de næste 50 dage i Big Brother, vil SBS TV blive forårets store vinder og Big Brother et af de tv-programmer, der har størst betydning for ændringen i seerandele mellem stationerne.

Vi har derfor meget svært ved at være skuffede.

Mvh.
Christian Kemp
Kommerciel direktør SBS TV”


Da tvnyt.com i går refererede seertallene for programmet var sidste uges tal ikke tilgængelige. Det er de nu:

‘Big Brother 2012 Live’ søndag, 133.000 seere
‘Big Brother 2012’ man-fre, 115.000 seere

Læs også:
http://www.tvnyt.com/artikel/default.asp?id=20184




Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002