Kontakt os






 

TV 2 får fortsat tæv af DR
Tirsdag 25. februar 2003
Af Stig Hartvig Nielsen
 
DR er igen sejrherre på ugens tv-hitliste. TV 2 får ikke mange pladser i danskerne tv-univers, skriver B.T. i dag. Der er flest seere i december, januar og februar måneder, men det er ikke i de måneder, at der er størst efterspørgsel efter tv-reklamer. Først i marts måned stiger efterspørgslen efter tv-reklamer, og så starter TV 2s sæson.
"DR har deres højsæson nu, hvor de fyrer alle deres store underholdningsformater som 'Stjerne for en aften' og dramaserien 'Nikolaj og Julie' af. Men det stopper i marts. De er ikke afhængige af, hvornår der er efterspørgsel efter tv-reklamer, sådan som vi er, og derfor begynder vores tv-sæson først for alvor i næste uge - og det ved de i DR. Sådan er det hvert år", forklarer Henrik Ravn, programplanchef for TV2, til B.T. og erklærer, at TV 2 faktisk har klaret sig bedre i år end sidste år. TV 2s seer-andel er steget fra 33.1 pct. til 36.7 pct.

Han fortæller videre, at TV 2 nærmest har patent på at lave underholdning som 'Den store klassefest', 'Venner for livet' og nu 'Mit sande jeg'.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002