DR er igen sejrherre på ugens tv-hitliste. TV 2 får ikke mange pladser i danskerne tv-univers, skriver B.T. i dag. Der er flest seere i december, januar og februar måneder, men det er ikke i de måneder, at der er størst efterspørgsel efter tv-reklamer. Først i marts måned stiger efterspørgslen efter tv-reklamer, og så starter TV 2s sæson.
"DR har deres højsæson nu, hvor de fyrer alle deres store underholdningsformater som 'Stjerne for en aften' og dramaserien 'Nikolaj og Julie' af. Men det stopper i marts. De er ikke afhængige af, hvornår der er efterspørgsel efter tv-reklamer, sådan som vi er, og derfor begynder vores tv-sæson først for alvor i næste uge - og det ved de i DR. Sådan er det hvert år", forklarer Henrik Ravn, programplanchef for TV2, til B.T. og erklærer, at TV 2 faktisk har klaret sig bedre i år end sidste år. TV 2s seer-andel er steget fra 33.1 pct. til 36.7 pct.
Han fortæller videre, at TV 2 nærmest har patent på at lave underholdning som 'Den store klassefest', 'Venner for livet' og nu 'Mit sande jeg'. |