Kontakt os






 

DR justerer koncept for morgen-tv
Onsdag 14. august 2002
Af Stig Hartvig Nielsen
 
DR har brugt sommeren til en omfatten justering af konceptet for stationens morgen-tv, der siden starten 1. november sidste år har haft seertal på normalt under 50.000 - hvlket kun svarer til 1/3 af TV 2s seertal om morgenen. En stribe nye tiltag skal nu gøre DRs morgenflade mere appetitlig, skriver Børsen i dag. Først og fremmest ændres nyhedshjulet til at vare en time i stedet for 30 minutter.
Programfladen bliver delt op i to - en tidlig og en sen. I den tidligere flade kl. 06.30-07.30 bliver penge og erhvervsstoffet udbygget - mens der i den sene morgenflade efter 07.30 vil komme et nyt kultur- og livsstilselement, skriver Børsen videre.

DRs nyhedsdirektør Lisbeth Knudsen håber med ændringerne at kunne tiltrække flere seere, men DR ønsker ikke at konkurrere synderligt om TV 2s seere, som udgør en bredere målgruppe end dem DR går efter.

Tv-direktor Johan Bosereup, OMD, der tidligere har kritiseret DRs morgen tv, finder ændringerne fornuftige og vurderer at DR vil få flere seere.


Foto: DR Morgens studieværter Charlotte Lindholm og Paula Larrain.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002