Kontakt os






 

DR vil øge programeksporten
Onsdag 18. december 2002
Af Stig Hartvig Nielsen
 
DR har netop taget hul på arbejdet med at formulere en eksportstrategi, som skal sikre at DR bidrager til en øget eksport af dansk kultur og underholdning. Det handler om at gøre programproduktion attraktiv for udenlandske tv- og radiostationer.
"Som public service virksomhed er det naturligt, at vi forsøger at medvirke til en øget dansk kultureksport ved at videreudvikle vores eksisterende produktion. Vi skal være bedre til at lave koncepter, der er nemme at gå til for udlandet. I dag er det en forsvindende lille del af vores programmer, der bliver solgt til eksport, simpelthen fordi vi i produktionen ikke har tradition for at tænke længere end til grænsen", siger programchef i DR ProgramProduktion, Thomas Hammer-Jakobsen.

Som første skridt på vejen er DR og PLS Rambøll gået i gang med en foranalyse af de muligheder, DR på nuværende tidspunkt har for at arbejde med at øge eksporten af dansk kultur.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002