SBS Discovery Media ansætter Søren H. Larsen som ny kreativ chef pr. 1 maj, og den 1. august tiltræder Carsten Lakner en stilling som ny marketingchef.
Søren H. Larsen
Søren H. Larsen har sit eget firma, Powerfrog, hvor han de seneste syv år har arbejdet med marketing, promo-produktion, events og kanaludvikling hos TV 2. Han er uddannet fra Film og Medievidenskab og har tidligere produceret og klippet dokumentarer for bl.a. DR. Hos SBS Discovery skal Søren H. Larsen som ny kreativ chef ideudvikle og eksekvere tværmedielle kampagnekoncepter. "Originalitet skaber uniqness og gode ideer er stadig det der flytter bjerge i vores branche. Søren er en af de stærkeste og mest originale idemænd, jeg har arbejdet sammen med, og derfor glæder jeg mig utroligt meget over, at Søren er kommet ombord hos os og til at se hans enorme kreativitet smitte af på vores kanalers identitet og kampagner," siger programdirektør Maiken Wexø.
Carsten Lakner Carsten Lakner kommer fra en stilling som chef for 'Medieplanning & Digital udvikling' hos DR, hvor han de senere år har været ansvarlig for DRs digitale markedsføring, mediestrategier og brugerfokus. Han har oparbejdet stor erfaring med samspillet mellem de digitale medier og broadcast gemmen de seneste 25 år og har - udover i DR - arbejdet med kreativ marketing, promotion, social media og PR hos bl.a. CNN, Discovery Networks Nordic og Walt Disney. Når Lakner begynder hos SBS Discovery den 1. august vil han få til opgave at sætte strategisk fokus på at styrke selskabets kanalers brandværdi og brandstrategier og være overordnet ansvarlig for PR og marketing for primært Kanal 5, Kanal 4 og 6'eren. Carsten Lakner vil desuden komme til at indgå i programledelsen hos SBS Discovery Media.
"Det glæder mig meget, at vi nu har fuldbyrdet programledelsen med endnu en kompetent leder. Carsten har stærke holdninger til, hvordan man bygger unikke brands og skaber en emotionel connection med seerne gennem original markedsføring. Det er afgørende for os i en tid, hvor det handler om at få styrket vores kanalbrands yderligere og sikre, at de står klart med deres helt egen unikke identitet. Carstens erfaring med digital udvikling er samtidig et stort plus i en tid, hvor marketing af tv handler om kontinuerlig tilstedeværelse og involvering meget tæt på og af brugerne," siger programdirektør Maiken Wexø. "SBS Discovery Media er et helt unikt mediehus med en bred portefølje af kanaler. At være med til at sikre en klar og skarp position i den lineære tv-virkelighed og samtidig forløse et gigantisk potentiale som en markant spiller i et stadig mere digitalt indholdsmarked, er en opgave jeg slet ikke kan sige nej til. Jeg glæder mig meget til at starte og bruge min baggrund fra broadcast, digitale medier og markedsføring til at videreudvikle nogle af de stærkeste kommercielle tv-brands sammen med et hold af branchens bedste folk," siger Carsten Lakner.
SBS Discovery Media SBS Discovery Media står i Danmark bag tv-kanalerne Kanal 4, Kanal 5, 6'eren, ID – Investigation Discovery, Discovery Channel, TLC og Animal Planet.
Desuden driver SBS Discovery Media seks forskellige radiostationer: Nova, The Voice, Radio 100, Pop FM, Radio Soft, myRock samt de digitale platforme Radio Play og nutv. Selskabets radiostationer er dog netop blevet solgt til det tyske medieselskab Bauer Media Group - under forudsætning af konkurrencemyndighedernes godkendelse.
Foto: Carsten Lakner og Søren Larsen
|