Kontakt os






 

Presset TV 2 skal ud og jagte flere seere
Torsdag 4. oktober 2012
Af Stig Hartvig Nielsen
 
TV 2 mister så mange seere - og dermed reklamer - at tabet formentlig æder de ekstra 300 millioner kroner, stationen får ind i abonnementsbetaling, vurderer mediabureauer. "Vi skal lave mange ting om", siger TV 2's direktør.
TV 2 taber seere så hurtigt, at stationen risikerer at miste lige så mange reklamekroner næste år, som stationen får ekstra ind ved at opkræve betaling for at se kanalen, skriver Politiken i dag.

TV 2 har siden årsskiftet opkrævet 10 kroner per husstand for at se TV 2 ' s hovedkanal, og det giver TV 2 omkring 300 millioner kroner ekstra om året. Men i stedet for at styrke TV 2 , kommer de mange millioner kun til at lukke det hul i reklameindtægterne, som den økonomiske krise og de faldende seertal påfører TV 2, vurderer flere mediabureauer.

TV 2 erkender, at seerflugten kan få alvorlige konsekvenser:

"I foråret tabte vi, hvad vi havde forventet på grund af overgangen til betalingskanal.
Men efter sommerferien har tabet været meget dramatisk. Vi taber langt flere seere end det, der kan forklares med tabet i husstande efter overgangen til betalings-tv," siger administrerende direktør for TV 2 Merete Eldrup og fortsætter:

"Vi taber lidt til de andre kommercielle stationer, men vi taber især til DR. Og vi mister seere til både 19-Nyhederne og til 22-Nyhederne. Vi skal lave mange ting om. Vi skal se på, hvorfor Nyhederne mister seere, hvad vi skal gøre med regionerne, og hvad vi skal gøre med programmerne. Vi kigger på alt".

TV 2 har afsat ekstra 100 millioner kroner til at udvikle hovedkanalen for at stoppe den dramatiske seerflugt.

Merete Eldrup siger: "Målet er i første omgang at bremse det store fald i seerandele, fordi det er helt afgørende for TV 2 at være størst og have mange seere. Det sikrer de reklameindtægter, som vi skal lave public service-tv for."



Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002