Kontakt os






 

DR2 og TV 2 Zulu de stærkeste tv-brands
Onsdag 4. april 2007
Af Knud Hyllested
 
Nichekanalerne DR2 og TV 2 Zulu markerer sig i en varemærkeanalyse endnu engang som landets stærkeste og mest vitale medie-brands. TV 2s hovedkanal har mistet særpræg, men fremstår fortsat som et stærkt og progressivt brand.
I den anerkendte varemærkeanalyse, Brand Asset Valuator, der gennemføres af mediebureauerne Y&R og Mediaedge:cia blandt 18-49 årige, scorer DR2 og TV 2 Zulu især højt på vitalitet, hvormed der i denne forbindelse indgår særpræg og relevans.

TV 2 er gledet lidt ned ad listen i forhold til forrige år, men noteres fortsat højt på styrke og opfattes af målgruppen som ’aktiv, ligefrem og charmerende,’ men mindre godt på ’mærkekvalitet’. DR1 ligger fortsat under TV 2, men vurderes højt på styrke og anseelse.

Hos TV 2 siger analyse- og mediedirektør Majbritt Krogh til Børsen, at selv om TV 2’s brand fortsat er stærkt, så skal man være opmærksom på, at særpræget ikke falder, og TV 2 ikke bliver profilløs.

TV3 og TV3+ markerer sig også i undersøgelsen som markante brands, der klarer sig fint i forhold til de dominerende TV 2 og DR1, medens TV 2 Charlie og Viasat står mindre stærkt i danskernes bevidsthed.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002