Kontakt os






 

Præcisering af TV 2 News reklameregler
Mandag 29. januar 2007
Af Knud Hyllested
 
Annoncører må ikke kunne få den opfattelse, at de kan bruge tv-stationens nyhedsværter i reklameøjemed eller få andre særaftaler. Det blev udgangen på et møde mellem Folketingets medieordførere og kulturministeren. Mødet fandt sted på baggrund af den seneste tids debat om indholdet af de partner- skabsaftaler, som TV 2 har indgået med annoncører på TV 2 News.
Både SF’s medieordfører Holger K. Nielsen og Socialdemokraternes Mogens Jensen fandt, at såvel TV 2’s salgsmateriale som enkelte annoncørers opfattelse af, hvad de måtte have købt, gjorde det nødvendigt nøjagtigt at få klarlagt forholdene omkring partnerskabsaftalerne.

”Vi kan ikke have, at annoncører skal kunne købe sig til positiv omtale. Der skal være vandtætte skotter mellem nyheder og økonomiske interesser. Det har TV 2’s direktør, Per Mikael Jensen, fået klar besked om,” siger Mogens Jensen efter mødet.

På mødet, hvortil der var indhentet oplysninger om lovgivningen på området i Storbritannien og de øvrige nordiske lande blev det præciseret, at selv om TV 2 News som sådan ikke havde gjort noget ulovligt ved at indgå partnerskabsaftalerne, så skal stationens salgsmateriale være udformet, så det klart fremgår, at der er tale om rene reklame- og sponsoraftaler, og at annoncører ikke samtidig kan have erhvervet sig specielle fordele i eget reklameøjemed.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002