Kontakt os






 

Bonnier og Berlingske i alliance om TV 2
Torsdag 20. maj 2004
Af Thomas Nielsen
 
Den svenske mediegigant Bonnier, er klar til at indgå i et konsortium for at kunne købe TV 2. Partneren er med al sandsynlighed Det Berlingske Officin.
Nordens absolut stærkeste mediekoncern, svenske Bonnier AB, bliver med al sandsynlighed den partner, som Det Berlingske Officin (DBO) planlægger at byde på TV 2 sammen med.

Berlingske Business kunne tirsdag afsløre, at DBO i realiteten allerede står klar med et skandinavisk konsortium, som vil byde på TV 2 afhængig af udbudsbetingelserne. Officinets koncernchef Joachim Malling oplyste, at man løbende har været i kontakt med flere skandinaviske mediehuse - heriblandt Bonnier. Og onsdag sagde Torsten Larsson, der er adm. direktør i Bonnier Entertainment med ansvar for al tv-engagement, at der er samtaler med Det Berlingske Officin om fælles køb af TV 2.

- Vi indgår dog foreløbig ikke i noget konkret konsortium. Vi vil først se, hvordan betingelserne for købet af TV 2 bliver, før vi beslutter os. Men der er ingen tvivl om, at det er nødvendigt at indgå i et konsortium, hvis man vil kunne byde på TV 2, siger Torsten Larsson til Berlingske Tidende.

Berlingske Business erfarer dog, at de to parter reelt påtænker at byde på TV 2 sammen - eventuelt med en tredje partner - men aftalen er ikke låst endeligt fast, netop fordi udbudsbetingelserne fra den danske regering endnu mangler.

Blandt de øvrige skandinaviske medieselskaber, der har indikeret interesse for TV 2, er svenske Modern Times Group, der ud over at eje svensk og dansk TV3 også har interesser i svensk TV4 sammen med netop Bonnier. Endelig er den store norske mediekoncern Schibsted også interesseret i den danske TV-station, men afventende i forhold til udbudsbetingelserne.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002