Kontakt os






 

Bonnier gør klar til dansk bredbånds-tv
Torsdag 8. januar 2004
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Skandinaviens største medieselskab køber sig ind i dansk firma for at levere tv via bredbåndsnettet fra elselskaberne. De første aftaler ventes offentliggjort om få uger, skriver Berlingske Tidende i dag. Allerede om få uger vil de første danskere kunne se med på 'FastTV.net', som Bonnier Entertainment har købt aktiemajoriteten i.
I hele Skandinavien har lige nu kun 4.000 husstande de nødvendige fiberkabler for at kunne modtage signalerne.

Administrerende direktør for Bonnier Entertainment, Torsten Larsson, vil ikke sætte dato på, hvornår den store udrulning sker, men teknikken er nu klar, og i takt med at bredbåndsnettet bygges ud, vil man få endnu flere tv-kanaler, hvor man selektivt kan vælge ud.

Hver husstand skal have en særlig boks, som kobles på fibernettet. I den såkaldte IP-TV-boks (hvor IP står for internet-protokol, da alle signaler går via internet) er der stik til fjernsynet (og selv 20 år gamle apparater vil virke), flere computere og telefonen. Alle dele kan bruges på samme tid, skriver Berlingske videre.

"Hele udviklingen er realiseringen af, hvad man drømte om for nogle år siden, da IT-bølgen gik højest. Dengang var der bare ingen kunder", udtaler Claus Michael Drastrup fra FastTV.net.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002