Kontakt os






 

Comedy Fight Club hitter i Cannes
Fredag 20. april 2007
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Tv-seere i USA, Italien og Norge kan godt glæde sig: Tv-opkøbere fra de tre lande har nemlig købt TV 2 Zulu-formatet 'Comedy Fight Club' til visning, mens mere end 20 lande har lagt billet ind på at købe den danske tv-idé.
"Jeg tror, at Comedy Fight Club rammer noget nyt og er et format, der ikke er set før. Comedy Fight Club foregår i den virkelige verden med rigtige mennesker og har naturligvis humoren med sig, og det kan folk hernede godt lide. Én sagde til mig: "What a good idea", og det er det, det er: En rigtig god ide", siger salgschef Kim Christiansen, TV 2 WORLD, fra Cannes.

Comedy Fight Club går ud på at håndplukke en række af de bedste komikere på vej frem i stand-up-branchen. I hvert program skal de tilbringe en hel dag blandt ganske almindelige menneskere og tage del i deres hverdag på arbejdspladser og andre steder.

Derefter har komikerne 24 timer til at skrive tre minutters nyt materiale inspireret af dagens besøg, hvorefter de går på scenen for at præsentere den til lejligheden fabrikerede stand-up comedy. Programserien afsluttes naturligvis ved, at en vinder kåres - og til sidst mødes vinderne fra hver af de indledende programmer i en finale.

"Og det sjove er, at vi tænker Zulu med det her program, men faktisk er det store kanaler - også public service-kanaler, der her i Cannes viser interesse for formatet. De ser ideen og potentialet og tænker det ind i deres familieflade, så Comedy Fight Club rammer bredt, selv om det måske ikke er tænkt sådan fra begyndelsen", slutter Kim Christiansen.






Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002