TV Danmark blev relanceret i april og siden relanceringen har stationen haft en lille fremgang i seertal. Stigningen er ikke eksplosiv, men sket støt og roligt.
Til Jyllands-Posten siger TV Danmarks direktør, Henrik Ravn, at relanceringen er lykkedes og peger på, at stationens markedsandel blandt de 15-50 årige er vokset.
”Vores andel af den kommercielle tv-sening, som TV 2, TV3 og TV Danmark kæmper om, lå fra 1. januar og frem til relanceringen 4. april på i gennemsnit 13.7 pct. Fra 4. april og frem til i dag har den i gennemsnit ligget på godt 15 pct.”, siger Henrik Ravn til avisen og oplyser, at stationen er foran sit annoncebudget. Dette kan dog skyldes en reel fremgang i markedet.
Sammen med søsterkanalen, Kanal 5, har de to tv-stationer omsat for godt 157 millioner kroner i årets første seks måneder. Omsætningen for hele 2003 var på 150 millioner kroner.
|