Kontakt os






 

Fodbold-milliarder truer tv-branchen
Onsdag 22. februar 2012
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Selv i kriseåret 2011 steg fodboldens tv-indtjening med en tocifret procentsats. De stærkt stigende priser for tv-rettigheder til foldbold skaber nervøsitet i tv-branchen.
De seneste 15-20 år er prisen på tv-rettigheder til fodbold steget uden stop – med hundreder og i nogle tilfælde tusinder af pct. – og tal fra konsulenthuset Deloitte viser, at festen fortsætter. I 2011 voksede indtægterne fra salg af tv-rettigheder hos Europas 20 største fodboldklubber med omkring 11 pct. Det skriver dagbladet Børsen i dag.

Det er tv-kanalerne, der betaler. Men via de store tv-distributører er det forbrugerne, der i sidste ende kommer til at betale.

Både hos distributørerne og tv-stationerne skaber rettighedernes himmelflugt dog tiltagende utryghed.

“Som broadcaster risikerer du til sidst at få noget, der er værdisat for højt. Der kan boblen briste på et tidspunkt,” siger adm. direktør for SBS TV, Henrik Ravn, til Børsen.

Han mener, at priserne på sportsrettigheder - rationelt og logisk set - burde begynde at flade ud.




Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002