Kontakt os






 

Nye DR-logoer med udenlandsk inspiration
Torsdag 31. januar 2013
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Det er design- og brandingbureauet Kontrapunkt, der står bag de nye DR-logoer. Man har bl.a. ladet sig inspirere af andre tv-stationer.

Logoer som ikke blot skal være et mærkat, men rygraden i DRs visuelle identitet, lyder det.

Ambitionen har været at udvikle et enklere og mere funktionelt udtryk som samtidig har klare rødder i DRs logohistorie og dansk designtradition, skriver Markedsføring Online. DR er ikke længere bare i konkurrence med TV 2 og TV3 men også med BBC, Netflix og mange andre globale aktører.

"Derfor har vi nærstuderet tv-logoer fra hele verden og skabt et udtryk, der på en gang er internationalt, men også umiskendeligt 'DRsk'. Vi har skåret alt unødvendigt fra og skabt sammenhæng," siger Mads Quistgaard, kreativ direktør i Kontrapunkt

DRs designredaktør, Anders Thulin, supplerer: ”Man skal helst have fornemmelsen af, at logoerne ligger i naturlig forlængelse af DRs logohistorie og derfor træder lidt ud af tid og sted uden at virke umoderne. Kontrapunkt har formået at ramme det ønskede og svært definérbare DR-udtryk med de nye kanallogoer med en fin balance mellem sammenhæng og særpræg. En serie enkle og tidløse logoer der forhåbentlig vil holde mange år fremover”.

DRs nye koncernlogo er tegnet af grafisk designer Elias Stenalt Werner og designredaktør Anders Thulin fra DR.


Se også: http://www.tvnyt.com/artikel/default.asp?id=21368


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002