Kontakt os






 

Tilfredsstillende resultat for Egmont
Fredag 16. marts 2007
Af Karsten Jensen
 
Egmont øgede i 2006 nettoomsætning og resultat før renter og afskrivninger med 5 pct. Årets resultat før skat, der udgjorde 426 mio. DKK, er for koncernen tilfredsstillende, set i lyset af betydelige investeringer i udvikling og nylanceringer. Egmont øgede i 2006 nettoomsætningen med 5,3 pct til 9.218 mio. DKK. Alle divisioner undtagen Egmont Nordisk Film øgede salget.
Flere akkvisitioner har styrket Egmonts markedsposition. Navnlig købet af den norske boghandelskæde Tanum, 50 % af musikvirksomheden MBO samt yderligere 16 % af TV 2 Gruppen, Norge, har bidraget positivt hertil.

TV 2 Gruppen, Norge, hvor Egmont nu ejer 50 pct., havde i 2006 en omsætning på 2.314 mio. NOK (2.145 mio. DKK) mod 1.944 mio. NOK (1.810 mio. DKK) i 2005.

TV 2 Gruppens driftsresultat blev 32 mio. NOK (30 mio. DKK) sammenlignet med 209 mio. NOK (195 mio. DKK) i 2005. TV 2 Gruppen har i 2006 haft vækst i annonceindtægter og markedsandel. Nedgangen i resultatet skyldes primært investeringer i fremtidssikring af TV 2 Gruppens markedsposition, bl.a. via norske fodboldrettigheder samt opbygning og lancering af fodbold- og ungdomskanalen TV 2 Zebra samt af TV 2 Filmkanalen og TV 2 Nyhetskanalen. TV 2 Gruppen har desuden styrket sin position på andre platforme, navnlig internettet.

TV 2 Gruppen indgår i Egmonts omsætning med 214 mio. DKK og i resultat før finansielle poster med 4 mio. DKK. For perioden frem til november 2006 indgår 22 mio. DKK som resultat af kapitalandele i associerede virksomheder (2005: 65 mio. DKK).



Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002