2005 bliver på alle måder et stort år i TV 2s historie. Seermæssigt får alle TV 2-kanaler fremgang og står samlet for 39.9 procent af danskernes tv-sening - 2.1 procentpoint mere end i 2004. Fremgangen skyldes især TV 2 Zulu og TV 2 Charlies første hele år, men også TV 2 og TV 2 FILM har fremgang.
"Det er unikt at skabe fremgang på alle fire kanaler på én gang - især i forhold til 2004, som var et stort år med kongeligt bryllup, OL og EM i fodbold", siger TV 2s programplanchef, Anne Engdal Stig Christensen
Hun tilføjer, at TV 2 Zulus markante fremgang er skabt af både populære programmer og af en optimal programplanlægning, hvor TV 2 og TV 2 Zulu supplerer hinanden.
Anne Engdal Stig Christensen mener, at TV 2s fremgang skyldes mange forskellige typer af programmer, herunder nyheder, sport, morgen-tv, Go’ aften Danmark og de markante underholdningssatsninger, som TV 2 har haft succes med i 2005. |