Børnekanalen Nickelodeon kommer, på trods af øget konkurrence, ud af 2013 med gennemsnitlig seerandel (share) på 8 pct. i målgruppen 4-11 år, op fra 6,7 pct. i 2012. Nickelodeon er dermed den næststørste kommercielle børnekanal i Danmark.
Det er især de nye satsninger blandt live action- og animationsserierne, som sikrer væksten, men også gamle kendinge som det årlige prisuddelingsshow, Kids Choice Awards, er i stigende grad populære blandt de danske børn, oplyser Nickelodeon i dag i en pressemeddelelse. ”Vi er virkelig glade for årets resultat,” siger Jesper Dahl-Sørensen, VP Content Distribution & Sales Nordic og fortsætter: ”I en tid med skærpet konkurrence er de gode seertal et tydeligt udtryk for, at vi har satset rigtigt på valget af indhold. Til trods for at seerne i forvejen følger populære Nickelodeon serier som 'SvampeBob Firkant', 'Teenage Mutant Ninja Turtles' og 'Victorious', har vi valgt at satse på at udvikle og skabe nye succes-serier til kanalen. De nye serier, som havde premiere i 2013 - og som seerne i høj grad har taget til sig - er bevis på, at vi også kan finde ud af at skabe nyt populært indhold. De vil - sammen med de etablerede serier – også fremover vil trække flere seere til kanalen”.
Blandt de nye serier, der klarede sig bedst på Nickelodeon i 2013, er live action serierne 'Marvin Marvin' og 'Sam&Cat'.
|