Kontakt os






 

100.000 danskere ser tv med Boxer
Fredag 5. februar 2010
Af Karsten Jensen
 
To måneder efter den digitale overgang havde 100.000 danskere valgt tv med Boxer.

Omkring 100.000 danskere - eller 45.000 husstande - havde pr. 1. januar 2010 valgt at tegne et tv-abonnement hos den nye tv-udbyder Boxer TV. Dermed har Boxer etableret sig som Danmarks femtestørste tv-udbyder, selvom kundetallet var lavere end forventet.

"Da Boxer kom i gang 1. november, havde vi oplevet stor forhåndsinteresse, inden vi overhovedet havde lanceret vores tv-pakker, og med 100.000 danskere som kunder to måneder senere siger det mig, at der er et stort behov for at kunne købe et mindre antal tv-kanaler og slippe for at tage 30-50 tv-kanaler for 400 kr. om måneden," siger adm. direktør Steen Ulf Jensen, Boxer TV.

Boxers primære succeskriterium i 2009 var at tiltrække så mange danske tv-seere til sig, at det kom til at udgøre et solidt og effektivt brohoved ind på det danske marked.

"Det er lykkedes os at nå det mål. Men konkurrencen er benhård, og Boxer er en ny og lille aktør i forhold til vores store, veletablerede konkurrenter. Det har påvirket kundetallet," siger Steen Ulf Jensen.

Det andet vigtige mål for Boxer i 2009 var at etablere virksomheden som et kendt varemærke. Det er også lykkedes, idet markedsundersøgelser viser, at 90 procent af alle husstande med tv-modtagelse via antenne kender Boxer efter blot få måneder på markedet.

Antenne-husstandene er Boxers vigtigste målgruppe.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002