Kontakt os






 

Tv får flere reklamekroner
Torsdag 18. september 2003
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Virksomhederne er så småt begyndt at satse på markedsføring i medierne igen. Efterveerne fra tre års lavkonjunktur betyder, at det i første omgang er tv-stationerne som løber med reklamekronerne, skriver Berlingske i dag. Der meldes om pæn fremgang hos tv-stationerns reklameafdelinger.
"Tv-stationerne ligger foran dagbladende, og har øget omsætningen i forhold til sidste år. Tv er den sikre havn for virksomhederne, fordi effekten er let at dokumentere", siger Hermann Haraldsson, nordisk chef for medieburauet OMD, til Berlingske Tidende.

Han mener, at tv nyder godt af, at ingen markedsføringschefer tør satse sparsomme reklamekroner på medier, som har haft vanskeligere ved at dokumentere effekt.

Jonas Hemmingsen, chef for mediebureauet Mediacom Nordic, mener, at der kun er meget svag fremgang at spore i mediemarkedet. Tv-stationerne klarer sig bedst i konkurrencen med blandt andet dagblade. Især TV 2 klarer sig godt, og TV3 og TVDanmark er tæt på at kunne melde udsolgt.

Mediaedge:cia sporer fremgang i reklameomsætningen for flere medietyper. Administrerende direktør Claus Gilbert Clausen er enig i, at tv-stationerne klarer sig bedst i øjeblikket.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002