Kontakt os






 

DR får ny markedsføringschef
Onsdag 6. marts 2013
Af Stig Hartvig Nielsen
 
DR har ansat den 39-årige Joachim Rubow som ansvarlig for at markedsføre DRs tv- og radiokanaler og dr.dk. Rubow, der tiltræder 1. april, har tidligere i seks år beklædt en topstilling som koncernmarketingdirektør i Danske Bank og før det har Rukow bl.a. arbejdet for A. P. Møller-Mærsk og DDB.

Fra 2006 og frem til sommeren 2012 var Joachim Rubow koncernmarketingdirektør i Danske Bank Group med ansvar for samtlige markedsføringsaktiviteter i Skandinavien, Nordirland, Irland og de baltiske lande. Siden da har Joachim Rubow bl.a. løst kommunikationsopgaver for A. P. Møller-Mærsk.

Joachim Rubow får som ny markedsføringschef for DR det strategiske og kreative ansvar for DRs samlede markedsføring på alle kanaler og platforme. Rubow kommer til at indgå i ledelsen af DR Medier og til at referere til DRs mediedirektør Gitte Rabøl. Han kommer til at stå i spidsen for en afdeling med cirka 40 ansatte.


Kræver en ekstraordinær indsats

”Joachim Rubow kommer med flotte resultater, en bred erfaring og stærke kompetencer inden for markedsføring og branding, og jeg ser frem til at få ham med på holdet,” siger DRs mediedirektør Gitte Rabøl, der tilføjer:

”DR er i gang med at gennemføre den mest omfattende omstrukturering og udvikling af sine tv-kanaler i nyere tid. Det kræver en ekstraordinær indsats, også på markedsføringsområdet og det kræver en sikker hånd at udvikle og skærpe kanalernes brands, så både vores programmer og kanaler står stærkt i danskernes bevidsthed. Jeg er sikker på, at Joachim Rubow vil få brug for alle sine kompetencer, og at DR vil få stor glæde af dem,” siger hun.

Joachim Rubow er 39 år og uddannet som cand. mag. i kommunikation fra Aalborg Universitet. Derudover har han en mastergrad i kommunikation fra University of Oregon, ligesom Joachim Rubow tog en fem måneders lederuddannelse på Harvard University i USA sidste år.


’Årets Markedsfører’

Før Danske Bank arbejdede Joachim Rubow i reklamebranchen hos reklamebureauet DDB. DRs nye markedsføringschef er også prisbelønnet, da Joachim Rubow i 2011 fik prisen som ’Årets Markedsfører’ af Danske Reklame- og Relationbureauers Brancheforening.

Joachim Rubow ser frem til at starte i DR.

”At få muligheden for at præge DRs daglige kontakt til danskerne og bidrage til den fortløbende definition af public service er opskriften på drømmeopgaven for enhver person med min baggrund og faglige passion,” siger den kommende markedsføringschef i DR.

Joachim Rubow mener ikke, at arbejdet med markedsføring i DR og Danske Bank er så forskelligt, som det måske kan se ud.

”DR og Danske Bank har nogle markante ting til fælles. Begge institutioner opleves som folkeeje – som virksomheder, der spiller en central rolle i danskernes liv. Samtidig er det to virksomheder, som danskerne har markante holdninger til på godt og ondt. Jeg glæder mig til at arbejde med, hvordan vi kan revitalisere opfattelsen af public service og gøre det endnu mere aktuelt for alle danskere i alle aldre,” siger han.

Joachim Rubow tiltræder det nye job som markedsføringschef i DR den 1. april, og han afløser Katrin Muth, der stoppede i DR før jul.



Foto: Joachim Rubow bliver ny markedsføringschef i DR. (Fotograf: Bjarne Bergius Hermansen)


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002