Kontakt os






 

Discoverys kanalchef fratrådt
Torsdag 7. maj 2009
Af Karsten Jensen
 
Jublen ville ingen ende tage da Disovery Network Nordics (Disovery Channel) i august meddelte udnævnelsen af Björn Albrektson som ny kanalchef. Nu er samarbejdet ophørt.
Jan Andreassen, general manager Discovery Networks Nordic, bekræfter overfor Dagens Media, at samarbejdet er ophørt og at det er en fælles beslutning, der er truffet efter uoverensstemmelser om kanalens udvikling.

”Markedet er gået ned i Sverige, sammenlignet med Danmark og Norge. Vi arbejder for pengene hver dag og skal måske kigge på nye løsninger for at vende nedgangen. Én af dem er sponsorskab,” forklarer direktøren.

Endnu er der ikke fundet nogen afløser for Albrektson (foto), men Andreassen forklarer avisen, at han har nogle kandidater, der skal holdes samtale med.

Björn Albrektson havde det overordnede nordiske ansvar for program, markedsføring, on-air promotion og PR.

Björn Albrektson har arbejdet 25 år i den nordiske tv-branche, blandt andet med lanceringen af Sky Channel og derefter ti år hos Kinnevik/MTG, hvor han har haft diverse chefstillinger og været med til at lancere TV3, ZTV og Airtime.

De seneste syv år, inden tiden hos Discovery, har Björn arbejdet på tv-produktionssiden, blandt andet fem år på Metronome Film & Television og senest som director of business development for Zodiak Television-koncernen.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002