Kontakt os






 

Tv bruger millioner på at reklamere
Mandag 17. november 2003
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Kampen om seerne er mere desperat end nogensinde og der bruges millioner på at markedsføre tv-stationerne og deres programmer, skriver Fyens Stiftstidende søndag.
Avisen beskriver nogle af de markedsføringstiltag som tv-stationerne anvender. DRs overdådige pressemøder, dvd'er, lædermapper og sommerhatte fra TV 2 samt ikke mindst de private stationer.

Pressechef Lars Erik Nielsen fra TV 2 bekræfter overfor avisen, at kampen er blevet øget.

"Vi bruger flere penge på det her end før. Konkurrencen om seerne er blevet hårdere, specielt den mod de kommercielle stationer, der bruger rigtigt mange penge på det her. Mit bud er, at de bruger flere end os. Vi er markedsledende og vil gerne beholde og udbygge den position, så vi er nødt til det", siger Lars Erik Nielsen.

Medieforsker Frands Mortensen fra Århus Universitet konstaterer, at kampen om seerne er mere desperat end nogensinde før. Der er dobbelt så mange tv-stationer nu som for et par år siden, og det er de samme annoncekroner de slås om.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002