Kontakt os






 

TV 2 styrker hovedkanalen
Tirsdag 15. januar 2008
Af Karsten Jensen
 
Analytikere har gennem længere tid peget på, at et af TV 2’s mål må være at styrke hovedkanalen i et forsøg på ikke at miste yderligere seere og fastholde de nuværende seere uden at kannibalisere sine søsterkanaler som Charlie, Zulu og Film. TV 2 har i 2007 mistet seere fordi kanalen har sendt for dårlige programmer. Mens tv-seningen sidste år faldt generelt mistede TV 2 1,7 pct. af den kommercielle share.
TV 2 har sendt for mange seerflop i 2007, og det har fået seerne til at sive fra den vigtige hovedkanal, der står for langt størstedelen af TV 2s indtægter, det vurderer mediebureauet Carat, ifølge Berlingske Business i dag.

TV 2’s programdirektør Palle Strøm tager kritikken til sig: ”Jeg er fuldstændig enig. Hovedkanalens profil skal være klarere defineret, end den var i 2007. Der var den en smule uskarp.”

”Der er kommet mange nye kanaler, så det er en naturlig udvikling. Men det er gået lidt for hurtigt i 2007, fordi programmerne ikke har været skarpe nok,” siger Michael Ostenfeldt fra Carat til Berlingske.

På torsdag løfter TV 2 tæppet for programplanen i 2008 og ifølge Palle Strøm skal TV 2 fortsat appellere til den brede masse og være ’Danmarks største fællesskab’. Seerne kan derfor forvente at se flere programmer, der samler danskerne med programmer som ’Vild med dans’ og ’Operation X’ – og færre programmer som det nu lukkede ’Dags Dato’.

TV 2’s samlede kommercielle share er reduceret med 0,6 pct. – den samme fremgang som Viasat med TV3 og TV3+ er gået frem som følge af succes med deres egenproduktioner som ’Robinson Ekspeditionen’, ’2900 Happiness’, ’1 mod 100’ og ’Fra Skrot til slot’.

DR1 tabt 4,5 procent af samtlige seere i 2007, mens TV 2 tabte på 2,4 procent, skriver Berlingske Business.









Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002