Kontakt os






 

Canal Digital Danmark fastholder positiv udvikling og opnår markant vækst i 2005
Onsdag 7. juni 2006
Af Karsten Jensen
 
Med en omsætning på over 670 mio. kr. og et årsresultat på knapt 57 mio. kr. fortsætter Canal Digital Danmark med at levere stærke resultater på det danske marked for betalings-tv.
Canal Digital fortsatte i 2005 med at udbygge og konsolidere sin succesfulde position på det danske marked for betalings-tv med en samlet omsætningsstigning på over 114 mio. kr.

Mere end 800.000 danske husstande får i dag tv-kanaler fra Canal Digital, og denne position blev i 2005 yderligere cementeret gennem to strategiske fokusområder; Dels et klart fokus på at yde en kundeservice af høj kvalitet, hvilket resulterede i den laveste kundeafgang i virksomhedens historie. Dels en integreret markedsføring af markedets mest populære tv-kanaler, hvilket resulterede i et stærkt øget kendskab til Canal Digital og en fortsat vækst i den samlede kundebase med privat parabol, som endte på 187.000 husstande.

I slutningen af 2005 styrkede Canal Digital sin forretning på markedet for bolig- og antenneforeninger yderligere gennem købet af kabel- og internetvirksomheden OE Kabel-TV. Canal Digital tog således et vigtigt strategisk skridt og styrkede sit produktudbud og er i dag udbyder af triple-play produktet ”Trionet” med tv, internet og IP-telefoni samt teknisk service til bolig- og antenneforeninger i hele Danmark.

”Markedet for betalings-tv er et relativt modent marked, men vi har formået at vinde markedsandele med en kundetilvækst på over 10 procent, samtidig med at vi for femte år i træk har slået vores egen rekord i kundeloyalitet og opnåede det laveste antal mistede kunder nogensinde. En udvikling, som i øvrigt er fortsat her i 2006, hvor et af vores vigtigste mål er at øge kundetilfredsheden yderligere,” fastslår Jens B. Arnesen, adm. direktør i Canal Digital.

2005 bød på masser af nyt tv-indhold til Canal Digitals kunder, der blandt andet kunne glæde sig over to nye tv-kanaler fra Disney samt TV 2 Film, som Canal Digital har eksklusiv ret til at distribuere på parabolmarkedet. Den førende position på markedet for digitalt betalings-tv blev yderligere understreget, da Canal Digital som den første tv-udbyder i på markedet kunne lancere Danmarks første rigtige HDTV-kanal med film i en billedkvalitet, der er fem gange skarpere end almindeligt tv.

”Vi kan mærke, at digitalt tv og god billedkvalitet står højt på forbrugernes dagsorden. Det rekordstore salg af fladskærms-tv betyder, at mange forbrugere begynder at orientere sig mere kritisk efter kvaliteten af tv-signalet. Den digitale kvalitet med skarpere billeder og bedre lyd, som vi har leveret til vores kunder siden 1998, får stigende betydning for tv-oplevelsen hjemme i stuerne, og det styrker vores forretning yderligere,” siger Jens B. Arnesen, der venter, at Canal Digitals udbud på HDTV bliver udbygget i slutningen af året.

På distributionssiden blev Canal Digital ligeledes styrket i 2005 - både med en stigning i det direkte salg via websitet og kundecenteret samt gennem en aftale med Sonofon om at sælge Canal Digitals tv-løsninger i Sonofons butikker over hele Danmark.

Canal Digital, der ejes af Telenor, fortsatte også på nordisk niveau sin ekspansion i 2005, så man i dag når ud til mere end tre millioner nordiske husstande.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002