Kontakt os






 

Vi ser mere tv
Fredag 4. januar 2008
Af Karsten Jensen
 
Danskernes tv-forbrug er steget i andet halvår 2007, viser tal fra TNS Gallup TV-Meter, ifølge Berlingske Tidende. Hver dag så danskerne 2 timer og 27 minutters tv i sidste halvår af 2007.
Tv-forbruget er dog faldet, når der måles på hele året. Danskere i den kommercielle målgruppe (19-50 år) så i gennemsnit 2,7 pct. mindre tv i hele 2007 end i 2006.

Tv-forbruget er i højere grad spredt ud på flere tv-stationer i takt med at de øgede valgmuligheder også har givet danskerne langt flere danske tv-kanaler. Et problem som blandt andet TV 2-hovedkanalen oplever. For at stoppe kannibaliseringen af sig selv er én af TV 2’s målsætninger i 2008 at fastholde sine seerandele ved øget programfokus på TV 2.

”Mange har haft travlt med at erklære TV dødt, og derfor er det selvfølgelig interessant, at TV-seningen er vokset i andet halvår. Men man bør kigge på udviklingen over hele året og i et endnu længere perspektiv. På kort sigt er tilbagegangen ikke dramatisk, men det er det altså på tiårssigt,” siger Mikael Ostenfeld, tv-direktør, Carat, til Berlingske Tidende.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002