Kontakt os






 

Serviceydelser eller skjult reklame på TV 2?
Tirsdag 3. februar 2009
Af Eric Larsen
 
Under det netop overståede VM i Håndbold bragte TV 2 opdaterede odds på kampens resultat under transmissionen. Men det er på kant med de danske reklame-regler.
MetroXpress skriver, at ifølge mediejurist Oluf Jørgensen er der her tale om et klokkeklart brud på loven, da der ikke må bringes reklamer under transmissionen fra en sportsbegivenhed – kun i pauserne.

Danske Spil betalte ganske vist TV2 for at bringe deres opdaterede odds i løbet af kampen, men sportschef hos TV 2, Frederik Lauesen, ser ikke dette som et brud på loven, da der er tale om en serviceydelse til seeren – ikke en skjult reklame.

Konkurrenterne fra Viasat og SBS har længe bragt odds fra udenlandske spiludbydere under transmissioner fra fodboldkampe.

Forskellen er dog, at disse selskaber sender fra England – og derfor er underlagt langt friere reklameregler end TV2. Sagen vil nu blive bragt op over for Kulturministeren.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002