Topdanmark lancerer nu, hvad der bliver Danmarks første forsikring mod bl.a. dårligt vejr og andre ikke-kontrollerbare hændelser, der kan hæmme salgseffekten af tv-annoncørenes kampagner.
I forbindelse med Media Talk 2015, hvor TV 2 præsenterede de kommercielle tiltag i det kommende år for kunder og samarbejdspartnere, kunne TV 2 samtidig også fortælle om et nyt, banebrydende forsikrings-produkt fra Topdanmark, der aldrig før er set i Danmark – eller så vidt vides i Europa.
Nyheden fra Topdanmark er iflg. TV 2 en forsikring mod udebleven reklameeffekt, hvor forsikringen dækker det tab, som annoncøren måtte få, hvis TV 2-kampagnen ikke på kort sigt tjener sig hjem i form af øget salg.
"Vi har, siden TV 2 gik i luften, prædiket og dokumenteret den positive effekt af annoncørernes kampagner på TV 2, men det er glædeligt for os, at forsikringsbranchen nu også går ind og understøtter effekten af kampagnerne på TV 2, og det er vi naturligvis glade for. Al diskussion om effekt eller mangel på samme er således slut, i hvert fald for TV 2's vedkommende, og er kunderne usikre på effekten, kan de med dette nye initiativ rydde tvivlen af bordet med en forsikring," siger Peter Olafsson, salgsdirektør på TV 2.
I dag har langt de fleste TV 2-kunder en ROI (return on investment) over 1 – dvs. at tv-kampagnen løfter salget mere end prisen på selve kampagnen, oplyser TV 2 videre. De annoncører, der på trods af dette er usikre på effekten af deres kampagne og gerne vil sikre sig mod udebleven effekt, kan med det nye produkt fra Topdanmark forsikre sig for en præmie på knap 5 pct. af tv-investeringen.
Forsikringen dækker uforskyldte hændelser, som annoncøren ikke selv er herre over. En evt. skadesanmeldelse vurderes af Topdanmark ud fra en screenings-formel samt et tjek af annoncørens egne kontrollerbare aktiviteter som eksempelvis pris og distribution.
Forsikringen er et Topdanmark produkt. Det er Topdanmark der sælger, prissætter og skadesbehandler produktet.
Forsikringen er tilgængelig hos Topdanmark fra den 1. januar 2015.
|