Kontakt os






 

Danskerne skeptiske overfor nye reklameregler
Torsdag 27. juni 2002
Af Karsten Jensen
 
Jyllands-Posten har fået PLS Rambøll til at undersøge danskernes holdning til de nye lempligere tv-reklame regler. Holdningen blandt danskerne viser en skepsis og et flertal er modstandere af tv-reklamer for alkohol og håndkøbsmedicin på TV 2.
Ifølge undersøgelsen, som Jyllands-Posten afslører i dag, siger over halvdelen af befolningen - nemlig 54 pct. - nej til reklamer for øl, vin og spiritus, mens 41 siger ja til reklamerne. 50 pct. er modstandere af reklamer for håndkøbsmedicin og 46 pct. kan godt acceptere reklamerne for håndkøbsmedicin.

Undersøgelsen viser også det er kvinderne, der har den største skepsis. 52 pct. af mændene i undersøgelsen er positive overfor alkoholreklamer i tv, mens 44 pct. siger nej til dem. For kvindernes vedkommende er 32 pct. for mens hele 63 pct. siger nej til alkoholreklamer i tv.

64 pct. af danskerne siger også nej til tobaksreklamer, af ja-sigere er der 33 pct. Også her er der flest kvindelige nej-sigere.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002