Kontakt os






 

TV 2 Zulu går i fisk i nye farver
Fredag 26. september 2008
Af Karsten Jensen
 
Fra onsdag den 1. oktober vil nye farver og mærkværdige fiskere invadere fladen på TV 2 Zulu i form af en helt ny grafik og et hav af nye identer.

"et nye grafiske look og de nye identer skal understrege TV 2 Zulus sprudlende og dynamiske brand, som i den store BAV-analyse i 2007 blev målt som et af de mest vitale mediebrands i Danmark. Specielt i målgruppen 15-29 år, hvor Zulu er et såkaldt power brand - og det forpligter til løbende fornyelse," fortæller marketingschef i Networks Promotion, Line Holten Sichmann.

TV 2 Zulus nye identer erstatter sekvenserne med det mildest talt mærkelige band, som tidligere har kørt på skærmen, mens den elskede og velkendte Zulu-kriger flytter selvfølgelig med over i det nye univers. Identerne reklamerer ikke for noget specifikt program, men bruges til at støtte op omkring Zulus brand og minder dermed seerne om den ganske særlige zulu’ske sjæl.

I de nye og Zulu-identer vil seerne kunne møde fiskeren, som elsker at spanke sig selv med rødspætter. Skiløberne i kummefryseren, som forsøger at drikke øl på 100 forskellige måder. Poptøserne, som giver den gas i en bil med bussemænd og seksløbere. Bæveren og den fine dame, som laver lumre tricks i bilen. Og sidst, men ikke mindst, de to Troels Trier-look alikes, som får meget sjov ud af to fluesmækkere.

Idéerne til de nye identer er udviklet af TV 2 Zulus promo-producer Kasper Karstad, som i bedste Zulu-tradition multitasker og både spiller rollen som fisker, instruerer og klipper alle de 53 nye identer.

" For noget tid siden så jeg et klip af en julemand, som smadrede balloner med en køkkenkniv, og så begyndte tankerne bare at vælte frem," fortæller Kasper Karstad.

"Fiskeren lagde bare op til så mange gode idéer, så den var nem at udvikle på. Så så jeg et retro-billede af to skiløbere i en bog om Finland og så blev idéen om skiløberne født. Idéen om bæveren opstod, da jeg kom i tanke om det amerikanske slangudtryk ”bever” for kvinders kønsdele – og så var en kvinde jo en oplagt partner. Troels Trier er jeg stor fan af, så de sidste identer er en hyldest til ham," fortæller Karstad om de mange skæve karakterer, som optræder i identerne.

Den nye grafik på TV 2 Zulu er en vigtig komponent i at binde de nye identer sammen med tv-spots og programmer på skærmen, som en solid, farvestrålende lim.

"Zulus nye grafiske look betyder færre faste rammer og en meget bredere farvepalette end hidtil," fortæller Line Holten Sichmann.

Zulus fem nye farver er blå, grøn, lilla, orange og grå, som hver især kan bruges i forskellige lysere toner, fx helt over i neon grøn.

Den nye grafik er udviklet af Jesper Frydenlund og Line Durhuus fra TV 2 Network’s Promotionafdeling i samarbejde med Jacob Glad og Claus Kristensen fra TV 2 Design.

Det nye look har premiere på TV 2 Zulu onsdag den 1. oktober.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002