Kontakt os






 

Seerne svigter superligaen
Mandag 1. oktober 2012
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Superligaen er ikke så populær som 'tv-vare' længere. Især den sene søndagskamp har tabt terræn. Øget konkurrence og Brøndbys deroute fremhæves som årsager.
Da FC København og Brøndby tidligere på efteråret spillede kamp var ikke bare tilskuertallet i Parken det laveste i 19 år, seertallet var også det laveste nogensinde til et opgør mellem de to hold. Kun 132.000 så kampen på TV3+, mens 364.000 så den tilsvarende efterårskamp for tre år siden.

Seertallene for Superligaen er kommet svagt fra start i denne sæson, og især er interessen for den kamp, der er førstevalgt som ugens højdepunkt, dalet markant. Det skriver Jyllands-Posten søndag.

I sæsonen 2009/10 blev den sene søndagskamp gennemsnitligt set af næsten 250.000 danskere, sidste år var tallet 18 pct. lavere, og hidtil i denne sæson har snittet været 138.000 seere.

En af grundene til det vigende seertal er iflg. Viasat, at udbuddet af fodbold i tv de senere år er eksploderet. "Før var der et par kampe om ugen, mens der nu er mere end 30," siger Viasats sportschef Peter Nørrelund til avisen.

En anden oplagt grund er naturligvis også, at Brøndby, der førhen altid var et af de store trækdyr, hænger alvorligt i selen.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002