Kontakt os






 

Stor resultat-fremgang til TV 2
Mandag 26. marts 2007
Af Stig Hartvig Nielsen
 
2006-regnskabet for TV 2|Danmark A/S viser et resultat før skat på 141,7 mio. kr. I 2005 udgjorde resultatet 116,4 mio. kr, og dermed er fremgangen fra 2005 til 2006 på 21,7 procent eller 25,3 mio. kr. Årets resultat opfylder forventningerne på 140-150 mio. kr., hedder det fra TV 2.
Resultatfremgangen er primært fremkommet ved vækst i reklameindtægterne på 161 mio. kr. til 1.586 mio. kr. (+ 11 procent) samt i kabelindtægterne på 58,3 mio. kr. (+ 30 procent). Nettoomsætningen er gået frem med 15,1 procent til 1.918 mio. kr, mens omkostningerne er steget med 17,1 procent til 1.752 mio. kr. Det oplyser TV 2 i en pressemeddelelse.

Stigningen i omkostninger skyldes først og fremmest investeringer i nye aktiviteter, herunder TV 2s 24-timers-nyhedskanal, TV 2 NEWS, og TV 2 Radio.

TV 2s kanaler fastholdt i 2006 deres samlede seerandel. Sammenlagt stod TV 2-familien for 40,0 procent af tv-seningen i 2006 mod 39,9 procent i 2005. Tv-seningen på hovedkanalen faldt dog fra 35,8 procent i 2005 til 34,1 procent sidste år, mens TV 2 Zulu, TV 2 Charlie og TV 2 FILM alle opnåede fremgang. Især TV 2 Charlie fandt i 2006 sin rette profil under sloganet 'god gedigen underholdning' og fordoblede sin serandel fra 1,0 til 2,0 procent.

I det kommercielle univers fastholdt TV 2-kanalerne en seerandel blandt de 21-50-årige på 62,2 procent - uændret i forhold til 2005.

Forventningerne til 2007 er positive, hedder det videre fra TV 2. Reklameindtægterne forventes at stige til cirka 1,9 mia. kr., og samtidig forventes kabelindtægterne at vokse efter lanceringen af TV 2 NEWS. Resultatet før skat i 2007 ventes at blive i niveauet 170-180 mio. kr. TV 2 NEWS, TV 2 Radio, TV 2|New Bizz Areas (forlag, events, printmagasiner mv.) og andre nye aktiviteter vil samtidig betyde et øget omkostningsniveau i 2007.

"TV 2 går i disse år fra at være en tv-station til at blive en medievirksomhed, og det viser sig især ved stor vækst i aktiviteterne hos TV 2|Interaktiv og på nye forretningsområder. Målet er at styrke TV 2-koncernen mest muligt, inden der slukkes for det analoge sendenet i 2009, og samtidig øge indtægterne på nye områder, så koncernens afhængighed af reklamemarkedet reduceres", siger TV 2s bestyrelsesformand, Niels Boserup.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002