Kontakt os






 

Kultur på tv - DR er nærmest enerådende
Tirsdag 6. marts 2018
Af Redaktionen
 
En opgørelse over kulturdækningen fra 2013 til 2017 – baseret på tv-stationernes egne indberetninger - viser, at DR sender 85 procent af alle kulturprogrammer. Alle andre tv-kanaler sender altså kun 15 procent tilsammen.
Når der er kulturprogrammer i fjernsynet, er der i langt de fleste tilfælde et DR-logo i toppen af skærmen. Det fremgår af en status, som DR Medieforskning har lavet.

Opgørelsen er lavet på baggrund af de tal, som tv-stationerne selv har indberettet til Kantar Gallup i forbindelse med, at firmaet hver dag opgør tv-sening i Danmark.

Kantar Gallup gør seertallene op på vegne af DR, TV 2 Danmark, MTG, Discovery Networks Danmark, Turner Broadcasting, Viacom International Media Networks, The Walt Disney Company Nordic og Fox. Det er også deres tal, der tæller med i opgørelsen af sendte kulturtimer her.

DRs generaldirektør Maria Rørbye Rønn udtaler:

"Kulturen er kernestof for DR, og vi har over den seneste tid arbejdet målrettet på, at kulturen skal fylde endnu mere - ikke mindst på DR1. I mediedebatten stilles der af og til spørgsmålstegn ved, hvorvidt vi er dedikeret til kulturstoffet. Vi vil bestemt gerne blive endnu bedre i fremtiden, men disse tal slår fuldstændig fast, hvilken helt afgørende rolle DR har som kulturinstitution," siger hun.



Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002