Kontakt os






 

Discovery gør Eurosport til 'masterbrand' for al sportsdækning
Torsdag 16. februar 2017
Af Redaktionen
 
Discoverys sportsproduktion er i dag noget fragmenteret på forskellige kanaler, men nu gøres Eurosport til 'masterbrand' for al Discoverys sport. Det betyder, at Eurosports visuelle univers – som i 2016 fik en stor og tiltrængt opstrammer – nu fremover kommer til at flyde ud over Discoverys sportsproduktioner på bl.a. Kanal 5, 6'eren og Canal 9.
Discovery overtog i 2015 Eurosport helt og fuldt, og fra og med i morgen den 17. februar bliver Eurosport 'masterbrand' for al sport på Discoverys kanaler. Tiltaget betyder, at Eurosport-brandet kommer til at danne en samlet visuel og kommunikativ ramme i sportsdækningen, oplyser Discovery i dag i en pressemeddelelse.

Landsholdets kampe vil fortsat være på Kanal 5, lige som Premier League stadig vil være på 6'eren, mens Canal 9 også fremover vil være hjemsted for Discoverys kampe fra Alka Superligaen.

Hidtil har Discoverys sportsdækning været båret af en række separate kanalbrands som 6'eren, Canal 9 og Eurosport-kanalerne. Disse tv-kanaler vil fortsat være hjemsted for Discoverys sportsproduktioner, men fremover vil Eurosport-universet danne en samlet visuel og kommunikativ ramme for sportsproduktionerne.

"Hos Discovery mener vi, at der ligger et uforløst potentiale i Eurosport-brandet, der på tværs af Europa har et solidt fodfæste hos sportselskere. Da vi samtidig har ønsket at skabe en fælles brandramme for vores omfangsrige sportsproduktion, har det været helt naturligt at gøre Eurosport til masterbrand for al vores sport. Vi er overbeviste om, at kombinationen af vores stærke sportsrettigheder og et velkendt sportsbrand som Eurosport sammen kan løfte vores produktioner yderligere til glæde for seerne", udtaler Anders Antonsen, nordisk sportsdirektør i Discovery.

Rent praktisk vil ændringen kunne ses på Discoverys sociale medie-profiler, i studier, i on air marketing mv.


Sportsrettighederne forbliver på nuværende kanaler

Introduktionen af Eurosport som masterbrand for Discoverys sport ændrer dog ikke ved, hvor de enkelte sportsrettigheder er placeret. Landsholdets kampe vises fortsat på Kanal 5, Premier League-kampene vises på 6'eren og Alka Superligaen sendes fortsat på Canal 9 og Eurosport 2. Endelig kan cykelentusiaster som altid følge hele cykelsæsonen på Eurosport 1 og Eurosport 2, hvor Giro d'Italia fra i år sendes eksklusivt.

Introduktionen af Eurosport som masterbrand skydes i gang fredag den 17. februar i forbindelse med, at SønderjyskE – Esbjerg åbner forårssæsonen i Alka Superligaen. Kampen vises fra kl. 19.40 på Canal 9.



Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002