Canal Digital Danmarks omsætning i 2008 steg til 987 mio. kr., og resultatet (EBITDA) blev på godt 60 mio. kr. Det er lavere end i 2007, hvilket hovedsagelig skyldes investeringer i sportsrettigheder og HDTV. Investeringer, som skal ruste Canal Digital til de kommende års stigende konkurrence på markedet for betalings-tv.
Canal Digital Danmark fortsatte med at øge omsætningen i 2008, men resultatet blev lavere end i 2007, hvilket primært skyldes at Canal Digital har investeret i sports-rettigheder og flere HDTV-kanaler.
Samtidig var der i 2008 en nedgang på 20.000 i det samlede antal kunder med privat parabol til 177.000, hvorimod antallet af husstande som Canal Digital leverer kabel-tv og IPTV til, steg med 4.000 til i alt 720.000. Canal Digital forsynede som resultat af dette ved udgangen af 2008 i alt 897.000 danske hjem med tv-kanaler.
”Det er naturligvis ikke positivt, at vi taber kunder i parabolsegmentet. Til gengæld kan vi konstatere en fortsat positiv udvikling på markedet for kabel-tv og IPTV, hvor vi især har fået god respons på vores lancering af det digitale tv-produkt Family Mix, som giver kunderne høj valgfrihed og HDTV,” siger administrerende direktør Jens B. Arnesen.
|