Kontakt os






 

USA: NCB køber mere svensk
Onsdag 7. april 2010
Af Karsten Jensen
 
Den amerikanske tv-kæde NCB har netop bestilt otte nye episoder af gameshowet ‘Minute to Win It’ af det svenske produktionsselskab Friday TV, der er en del af Metronome Film & Television AB.
Showet fik premiere den 14. marts, og trak ved premieren 7,8 millioner tv-seere. De nye episoder bliver vist fra den 25. april, og NCB lægger op til, at det kan komme på tale, at der bliver købt yderligere shows.

‘Minute to Win It’ er et studiebaseret gameshow hvor deltagerne kan vide en million dollars ved at konkurrere i maksimalt ti discipliner. Showet lægger op til også at involvere seerne, der kan øve sig i de samme discipliner. Disciplinerne har indtil nu været eksempelvis:

• Flytte 3 æg ind i en kvadrat ved hjælp af luftkraft fra en pizzaboks
• Kast af spillekort ind i en vandmelon
• Flytte fjer ved at puste til dem
• Stabling af golfbolde
• Bygge ”korthus” af papkrus
• Placere en lampeskærm via fiskestang – med bind for øjnene

Friday TV har planer om at udvikle 60 nye forskellige konkurrencediscipliner sammen med NCB.

Programmet produceres af Universal Media Studios, med Friday TV som konsulent.



Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002