Kontakt os






 

Viasat får fordel, når TV 2 skal sælges
Fredag 22. december 2006
Af Knud Hyllested
 
Samarbejdet mellem TV 2 og Viasat om de nye sportskanaler vil ikke bare styrke TV 2’s markedsværdi, men partnerskabet vil også være en fordel for Viasat som mulig kommende køber af TV 2, vurderer markedsekspert.
Selv om det bebudede salg af TV 2 i øjeblikket er stillet i bero på grund af verserende sager ved EF-domstolen om ulovlig statsstøtte, så vil Viasat/MTG den dag, TV 2 bliver sat til salg, havde en fordel blandt øvrige potentielle købere ved allerede at have et etableret samarbejde med TV 2, både når det drejer sig om sportskanalerne og TV News, vurderer tv-chef hos mediabureauet Carat, Michael Ostenfeld, over for Berlingske Business.

Michael Ostenfeld mener ikke, at sportskanalerne umiddelbart bliver en særlig guldrandet forretning. Der er snarere tale om en strategisk beslutning, der skaber fordele for begge parter. TV 2 og Viasat har ikke andre muligheder, hvis rettighederne til de store sportsbegivenheder skal hentes hjem, og de bliver dyrere og dyrere.

I forhold til annoncørerne tror Carats tv-chef ikke, at det nye sportssamarbejde får den store betydning. Da kanalen erstatter Viasat Sport 1, vil penetrationen blive stort set den samme, og seertalsmæssigt vil styrkeforholdet heller ikke blive væsentligt ændret, ”Det bliver bare endnu en tv-kanal, man kan reklamere på,” siger Michael Ostenfeld til Berlingske Business.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002