Kontakt os






 

Online tv-stationer fra Nordisk Film
Onsdag 28. november 2007
Af Karsten Jensen
 
Nordisk Film TV har netop indgået en strategisk samarbejdsaftale med TBWA\PLAY, som er den digitale division af det verdensomspændende reklamebureau TBWA. Sammen har de etableret selskabet Nordisk Film\PLAY, som skal udvikle køreklare online tv-stationer til virksomheder og organisationer i ind- og udland.
Ambitionerne er høje hos Nordisk Film TV og TBWA\PLAY. De to selskaber er netop er gået i luften med en ny strategisk alliance, som skal bringe Nordisk Film i front indenfor udvikling og produktion af såkaldte ’brand channels’, virksomheders egne online tv-stationer rettet mod forbrugerne. I udlandet er området i stærk vækst, mens denne nye måde at kommunikere målrettet med kunder og brugere på, fortsat er på et spædt stadie i Norden.

Nordisk Film TV og TBWA\PLAY vil sætte fart på udviklingen ved at tilbyde innovative, unikke og målrettede ’brand channels’ til danske og internationale virksomheder.

Konstellationen er et service-bureau, omfattende både indholdsproduktion og teknisk platform til ’brand channels’. Selskabet har allerede indledt samarbejde med flere store virksomheder med internationale aktiviteter.

Direktør for Nordisk Film\PLAY, Rasmus Steentoft, udtaler:
”Traditionelle reklamestrategier er begyndt at miste effekt, derfor leder virksomhederne efter nye måder at komme i kontakt med deres kunder på – en unik løsning er brand channels.

Vi tilbyder virksomhederne den nyeste generation af ’brand channels’, både i forhold til teknologi, knowhow og indhold. Unikt dedikeret indhold og en gennemprøvet digital platform er de vigtigste parametre for at opnå succes med en ’brand channel’, og netop det er vores kerneforretning i Nordisk Film\PLAY”.


Nordisk Film er en del af Egmont og ledende indenfor udvikling, produktion og distribution af kreativt indhold i de nordiske lande.

Aktiviteterne omfatter film, tegnefilm, musik, reklamefilm, musikvideoer, video, dvd, tv samt elektroniske spil.

Nordisk Film er indehaver af de nordiske rettigheder til distribution af Sony PlayStation og ejer biografer i Danmark og Norge.

Derudover ejer Nordisk Film selskaber inden for post produktion, filmlaboratorier og udlejning af broadcasting faciliteter.

I Sverige producerer selskabet film og tv og distribuerer film, spil og musik.

Nordisk Film havde i 2006 en samlet omsætning på DKK 2640 mio. og beskæftiger 1.150 medarbejdere.



TBWA\PLAY udgør med 40 medarbejdere et af Skandinaviens såkaldte cross-over bureau indenfor integreret markedsføring med en lang række udnævnelser og priser bag sig.

Kunderne tæller bl.a. DR, TV2, Totalkredit, Danske Spil, Mars, Nissan, Clinique, og mange, mange flere. TBWA\ er af Advertising Age anerkendt som årets stærkeste globale bureau netværk.

TBWA\ har bl.a. vundet prisen som verdens mest kreative bureau, og er kåret af AdWeek som bl.a. Global Agency.

TBWA\ er repræsenteret i 77 lande med globale kunder som Apple, Addidas, Masterfoods, McDonalds, Nissan og Sony PlayStation.





Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002