Et solidt regnskab for 2006 med en markant stigning i omsætning og fortjeneste og store forventninger til reklameindtægterne i 2007 sender prisen for TV 2 op på omkring 3 mia. kr. fastslår medieeksperter.
Med et regnskab for 2006 med pæne stigninger i omsætning, indtægter og fortjeneste og gode forventninger til 2007 er prisen for landets største tv-station også steget, påpeger medieeksperter over for Børsen.
Mediedirektør hos Carat, Mikael Ostenfeld, siger, at med den præsterede stigning i markedsandel, både hvad angår seere og reklameomsætning og i opdyrkning af nye forretningsområder, vil salgsprisen for TV 2 formodentlig nu ligge omkring 3.5 mia. kr.
Med baggrund i tallene for 2006 og forrige års salg af TV 2 i Norge og TV4 i Sverige, der ligner TV 2 Danmark meget i forhold til omsætning og bundlinje, anslår Alexander Wisch fra S&P Equity Reasearch i London over for Børsen, at TV 2 er omkring 2.5 mia. kr. værd, men antallet af interesserede købere og nye aktiviteter kan være med til at forøge prisen.
Ifølge TV 2’s økonomidirektør Anders Kronborg har TV 2 investeret for 200 mio. kr. i 2006, primært i TV News og TV 2 Radio, og dette investeringsniveau vil blive fastholdt i 2007, hvor der bl.a. vil blive investeret i new bizz-aktiviteter, en sportskanal, en IP-kanal og yderligere en tv-kanal. Anders Kronborg vil dog ikke over for Børsen komme nærmere ind på, hvilken ny kanal, der måtte blive tale om. |