Kontakt os






 

Økonomisk nedtur for TV 2
Fredag 31. august 2007
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Første halvår 2007 bød på et million-underskud for TV 2 Danmark A/S, og stationen har måttet foretage en markant nedjusteringer for hele 2007. Det er dels de mange nye aktiviteter og og dels en lavere vækst i reklamemarkedet end forventet, der påvirker resultatet.
Underskuddet for TV 2 i årets første seks måneder løb op i 65.4 mio. kr. Det kan sammenlignes med resultatet i samme periode året forinden, hvor der var et underskud på 51.6 mio. kr. Det oplyser Berlingske Business.

Reklameomsætningen på tv-markedet er steget med 4 pc i 1. halvår, mens TV 2's tv-reklameomsætning er steget med 6 pct. TV 2 har således vundet markedsandele, men det har altså ikke været tilstrækkeligt til at opnå et positivt resultat.

Første halvår præges desuden af nye projekter som TV 2 News, TV 2 Radio og TV 2 Sport, der alle har trukket i den forkerte retning.

Det samledes resultat for 2007 - før skat - er nu blevet nedjusteret til et niveau omkring 100 mio. kroner. Tidligere forventede man 170-180 mio. kroner.

Den kommercielle seerandel for TV 2-kanalerne steg fra 62.3 pct. i 1. halvår 2006 til 62.9 pct. i 1. halvår 2007.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002