Kontakt os






 

MTGTV fik bedste kvartal i 15 år
Onsdag 1. april 2015
Af Stig Hartvig Nielsen
 
TV3- og Viacom-kanalerne under MTGTV kan se tilbage på det bedste 1. kvartal for gruppen i 15 år i målgruppen 21-50 år.
Den samlede, kommercielle share, CSOV’en, var i første kvartal af 2015 på 25,9, oplyser selskabet i dag i en pressemeddelelse. MTGTV fortsætter dermed fremgangen fra 2014. Og ser man nærmere på perioden uge 9-13, hvor det meste af TV3's forårsflade for alvor er spillet ud, er det den bedste periode i TV3-kanalernes historie.

TV3+ kan samtidig fejre det bedste kvartal siden 2012, mens TV3 Puls har haft det bedste kvartal siden kanalens start i 2009. TV3's hovedkanal falder i forhold til 1.kvartal 2014. Samtidig kan MTGTV glæde sig over, at nok er streaming og andre tilbud populære blandt seerne – men svindet i det samlede antal af mennesker, der ser tv, er stoppet og PUT'EN (people using televison) er dermed stabiliseret, oplyser TV3 videre. Man hæfter sig ved, at på web-tv har TV3 Play/TV3.dk succes med samarbejdet med Ekstra Bladet, JuicyPlay, TV3sport.dk og med selvstændige egenproduktioner til tv3.dk mv. Den ugentlige dækning var i første kvartal af 2014 på cirka 10 procent - den er i første kvartal af 2015 på cirka 34 procent. Den månedlige dækning er tillige fordoblet til lige over 60 procent.

"Det er svært ikke at være tilfreds med denne start på et nyt år for både flow tv og web tv. TV3's hovedkanal kom lidt sent i gang med forårets programnyheder. Det gav en langsom start på året. Men siden vi først i marts måned har spillet alle vores egenproduktioner ud og sporten igen er kommet i gang på flere fronter, er fremgangen for alvor sat ind. Kigger vi på MTGTVs samlede antal kanaler er det den bedste uge 9-13 nogensinde. Og ser vi på MTGTV uden Viacom-kanalerne er hele kvartalet også det bedste i 15 år. Så – vi glæder os over, at vi for andet år i træk viser fremgang på både egne vegne, seernes og annoncørernes ditto. Og så ved vi, at skal denne fremgang fastholdes, stiller det store krav til os om også fremover at give seerne den bedste underholdning", siger TV3's adm. direktør Kim Poder.


Egenproduktioner klarer sig godt

TV3 er også glade for, hvordan kanalens egenproduktioner klarer sig - og sammenligner MTGTV med nærmeste konkurrent, SBS/Discovery: Ud af TV3's 11 egenproduktioner pt. er 10 af dem med seertal på over 100.000. Hos konkurrenten har to egenproduktioner ud af 15 nyheder mere end 100.000 seere.



Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002