Kontakt os






 

'Knæk Cancer' på TV 2 fra 20. oktober
Tirsdag 9. september 2014
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Knæk Cancer gennemføres i år for tredje gang, og hos både TV 2 og Kræftens Bekæmpelse mærker man en større opmærksomhed om Knæk Cancer fra flere steder i landet og på et tidligere tidspunkt end de to foregående år.


"Engagementet er enormt. Danskernes iver efter at komme i gang er simpelthen så stor, at TV 2 og Kræftens Bekæmpelse allerede nu åbner det store kampagnesite knækcancer.tv2.dk. Her kan man bl.a. igangsætte sine egne indsamlinger og aktiviteter og læse mere om Knæk Cancer," siger TV 2's kanalchef, Lotte Lindegaard, og Kræftens Bekæmpelses direktør, Leif Vestergaard Pedersen.

Tv-værterne Cecilie Frøkjær og Mikkel Beha Erichsen bliver de to ambassadører og synlige frontfigurer i arbejdet med oplysning om kræftsygdom samt indsamling mod kræft.


Stort engagement

Mikkel Beha Erichsen var i 2012 og 2013 - og er nu også i 2014 - involveret i Knæk Cancer som vært i ’Go’ morgen Danmark’ og for indsamlingsshowet ’Knæk Cancer Live’. Han glæder sig over det stigende engagement hos danskerne.

"Hver tredje dansker får kræft, og de andre er pårørende. Alle danskere kommer i berøring med kræft på et eller andet tidspunkt, og det er utroligt dejligt at opleve, at Knæk Cancer-initiativet har engageret danskerne og har udviklet sig til en folkesag," siger Mikkel Beha Erichsen, der også var Knæk Cancer-ambassadør i 2013.


Flere positive historier om at overleve kræft

Cecilie Frøkjær er involveret i Knæk Cancer-ugen som ambassadør og som vært for både ’Knæk Cancer Live’-showet lørdag 25. oktober og for en række særlige udgaver af ’Go’ aften Danmark’ i uge 43 - fra den 20. til den 26. oktober 2014.

"Kræft griber voldsomt ind i menneskers liv og skaber angst og frygt, men kræft er heldigvis ikke en dødsdom, og der er masser af positive historier om at overleve kræft. Jo flere penge vi samler ind, jo flere kan hjælpes og helbredes via forskning og behandling – og jo flere af de positive historier om at overleve kræft kan vi fortælle. Der er grund til at gøre alt, hvad vi kan, for at hjælpe på dette område," siger Cecilie Frøkjær.


En samfundsvigtig opgave

For TV 2 er Knæk Cancer en højt prioriteret, samfundsvigtig opgave. Eventen lever på tv og via aktiviteter i hele landet og følges bl.a. stærkt på Facebook, hvor Knæk Cancer har flere end 200.000 fans.

I Knæk Cancer-ugen er der oplysning om kræft i flere dokumentarprogrammer på TV 2, i TV 2-regionernes populære nyhedsudsendelser, i ’Go’ aften Danmark’ og ’Go’ morgen Danmark’ – sidstnævnte sætter også indsamlingsinitiativer i gang. Fuldt fokus på indsamling er der i ’Hvem vil være millionær?’, ’Vild med dans knækker cancer’ og indsamlingsshowet ’Knæk Cancer Live’.


Foto: Knæk Cancer-ambassadørerne Mikkel Beha Erichsen og Cecilie Frøkjær. (Fotograf: Michael Langhoff)




Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002