Kontakt os






 

Vækst i reklameomsætning i 2007
Onsdag 13. december 2006
Af Knud Hyllested
 
Flere mediebureauer forudser, at de vækstrater, der har præget reklameomsætningen i 2006, vil komme ind i et lavere tempo, men der vil fortsat være vækst i markedet.
Direktør Carsten Krogh fra Mediaedgecia siger til Berlingske Business, at annoncørerne i langt større udstrækning vil se på effekten af reklame i stedet for at sprøjte deres navn ud i medierne. Reklameomsætningen må derfor forventes at gå fra en vækst på 6 pct. til 3 pct. Annoncørerne vil i stigende grad se på, hvordan de kan komme i dialog med forbrugerne, og man vil se en helt ny form for kommunikation på kanalerne.

Direktør Michael Thim fra IUM forventer især, at online og alt omkring de nye medier vil stige kraftigt. Mobil, MP3 og podcasting vil alle være med til at trække penge ind i markedet. På tv-området ser Michael Thim stigninger over hele linjen, bl.a. fordi tv-selskaberne på trods af flere kanaler og lavere seertal har varslet stigninger på 7-10 pct., men da prisniveauet har været for lavt tidligere, vil det samlede marked alligevel kunne nå op over 13 mia. kr.

Direktør Henrik Abraham hos Carat påpeger, at det danske mediemarked er meget følsomt, og da økonomien begynder at gå den anden vej, vil der også komme en lavere vækst, der sandsynligvis vil ligge på 4 pct. Henrik Abraham vurderer, at der set med annoncørernes briller stadig ikke er et alternativ til tv, som kan det samme og forventer her en stigning på 4-6 pct.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002