Kontakt os






 

Indførelsen af nyt licenssystem berører kundeservicen
Torsdag 21. juli 2005
Af Karsten Jensen
 
I disse uger er kundeservicen hos DR Licens ikke helt på samme niveau, som den plejer at være - men den skulle snart blive bedre.
Det er overgangen til et nyt og forbedret licenssystem, som samtidig har betydet, at DR Licens en overgang ikke har været i stand til at opretholde det daglige serviceniveau, og som også i den kommende tid bevirker, at licenskunderne kan forvente lidt længere ekspeditionstid end normalt.

Gennem de seneste to år har DR Licens forberedt indførelsen af dette nye licenssystem. Det nye system vil blandt andet gøre det lettere og nemmere at tilrettelægge målrettede licenskampagner og give licensbetalerne bedre muligheder for at betjene sig selv på nettet.

I forbindelse med indførelsen af det nye system, har det været nødvendigt at lukke det gamle licenssystem ned i en periode for at være sikker på, at alle opdaterede data kom rigtigt over i det nye system. I den periode har det ikke været muligt for sagsbehandlerne i DR Licens at komme ind i computersystemet. Det betyder så igen, at der bagefter er en pukkel af sager, som nu skal klares.

"Vi har sat ekstra ressourcer ind for at komme igennem kundehenvendelserne hurtigere, og vi forventer at være helt ajour inden for de næste par måneder, når det nye licenssystem skulle fungere optimalt," siger souschef Rikke Sloth fra DR Licens.

DR Licens har løbende holdt licenskunderne orienteret om situationen på DRs hjemmeside og via den såkaldte voice response, som kunderne møder, når de henvender sig telefonisk til DR Licens. Dette vil man naturligvis fortsætte med den kommende tid.

DR afregner hvert år licens med cirka 2.5 millioner husstandskunder og henved 90.000 erhvervskunder.


Funktioner

Printervenlig version








  · 2018
  · 2017
  · 2016
  · 2015
  · 2014
  · 2013
  · 2012
  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002