Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Velkommen til debatten
Kom med dine kommentarer!

     

Forum:
Fra:
Dato: 20-2-2010 08:45
Emne: Artikel: Langt om længe - arbejde med fremtidig lokalradio-ordning går i gang

Det er da en kedlig udlægning for de Ikke-kommerciel radioer, husk det er her folk brænder for det de laver og bruger deres fritid på det, uden at få en krone for det.

Hvis Ikke-kommerciel radio flyttes til internettet, skal det så forståes sådan, at der kan opnåes tilskud til at sende internetradio, bare man henvender sig til et lokalt område ???? I såfald, tror jeg der er mange der vil oprette "lokalradio" på internettet.

Jeg syntes det er en tåblig ide. hvorfor skal DR have P1 - P2 - P3 - P4 ???

Kunne man ikke sige DR sender 2 FM kanaler og resten på nettet eller DAB ?

Det er da helt huld i hovedet at statradiofonien skal side på så mange kanaler når der er pladsmangel...

Var det ikke en beder ide, at få en replanlægning som tidligere lovet igennem ? - så der kan komme noget headroom på FM Båndet.

Jeg stemmer for en replanlægning og en undersøgelse af HD-Radio.

Som jeg forstår HD-Radio er det en encoder man sætter forand FMsenderen, og wupti så kan man sende 3 digitale kanaler samt den analoge kanal, dvs i alt 4 kanaler pr. sendenet.

På den måde kunnne DR sende alle ders kanaler på et sendenet, og dermed afgive 3 sendenet der, så igen ville kunne sende 12 udbyder, vel og mærket som FM båndet ser ud i dag.

Jeg tror det store problem er, de folk der sider i ITTS, BS og Folketinget, aner ikke noget om tekniken, hvad er mulig, hvad er den bedste løsning.. Vi er vel alle enige om at DAB ikke er sære imponerende.



Kommentar til artikel: http://www.radionyt.com/artikel/default.asp?id=16958
RE: Artikel: Langt om længe - arbejde med fremtidig lokalradio-ordning går i gang
- , 21-2-2010 16:48




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -