Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Velkommen til debatten
Kom med dine kommentarer!

     

Forum:
Fra:
Dato: 29-3-2010 17:50
Emne: RE: Artikel: Andrew Jensen ny vært på P4

Det er korrekt at jeg ikke lytter til P3 - og ikke aner hvem Andrew Jensen er.
Men jeg kan da udmærket snakke med om P3 og P4. jeg tjekker lige forskellige stationer engang imellem. Lige 5-10 sekunder og HVER eneste gang har P3 haft noget jegh ikke kunne lide.
Det samme gælder i næsten samme grad P4. Jeg synes det lyder ret ens, men man siger jo selv at det er forskelligt. Og hvis man ser det fra den synsvinkel, så er det lidt besynderligt at flytte rundt med folk fra den ene til den anden station. Jeg synes det ville virke ret naturligt hvis den ene station havde folk som virkelig kunne lide stationens musik og den anden station havde folk som virkelig kunne lide dennes musik.
Jeg ville da helst arbejde på en station hvor jeg kunne lide stationens musik - og det ville da også betyde at der var speakere som vidste mest muligt om det de talte om.
Jeg ved godt at LIMFJORD PLUS og RADIO LIMFJORD har sammenfaldende studieværter på en del af deres udsendelser. Det synes jeg mildest talt heller ikke fungerer særligt trilfredsstillende, hvilket jeg også har fortalt dem.
Nu vil jeg ikke nævne navne, men på Limfjord Plus omtales der jævnligt grupper og sangere, hvor man ikke udtaler deres navn korrekt. Det er en skandale, synes jeg. Helmut Lotti bliver til Helmut Lottik og Anette Klingenberg bliver til Anette Klinkeberg. Det er for dumt. Det er fordi der er studieværter som ikke ved noget om den musikstiol de spiller. Det virker ikke godt i den anden ende af radioen, som lytter.
Stationens daglige leder speaker på begge stationer, men her er der dog tale om at han ved hvad han taler om. han har viden om både pop/rock og slager/dansktop - og kører selv et omrejsende diskotek, som er leveringsdygtigt indenfor begge felter.
www.allanj.dk/dinner.php
Men sådan noget er altså ikke almindeligt. Det er undtagelses-tilfælder.

Hilsen Åge




[Den 27-3-2010 20:25 skrev - :
----------------------------------------
Åge, nu fanger jeg dig på det forkerte ben.

Du skriver nu igen at der efterhånden ikke er forskel på P3 og P4 - og tidligere også beskrevet at man derfor lige så godt slukke for P3 på FM, som dermed kun skulle være på net og DAB.

Men hvis du virkelig mener, at du ikke ved hvem Andrew Jensen er, der gennem 16 år (!) har lavet en af Danmarks vigtigste hitlister indenfor contemporary musik, viser det kun at du ikke lytter til P3.
Hvordan berettiger det så DIG til at kende den - ifølge din opfattelse - manglede forskel på P3 og P4?

Vi er efterhånden mange der ikke gider at høre om DIN mening og din forstokkede minusforstand på radio.

Senest har du skrevet noget om hvad der er normalt at kalde sig. Det handlede om Easy FM kunne hedde noget med FM, når de kun udsendes som netradio, men til sidst i indlægget drejede du i dine ekstremiterer det til at handle om narko og strip...

Det er da rigtigt, at FM er en betegnelsen der anvendes om det frekvensbånd fra 88 MHz til 108 MHz som bruges til udsendelse af radioudsendelser.
Men i nutiden er det NORMALT at også netradioer kalder sig noget med FM. Det indikerer at det er en RADIO ligesom på FM-båndet.
De første danske netradioer jeg kommer i tanke om hvor FM indgår i navnet er: Main FM, NetFM, Pop FM, Last FM, Cool FM og ja, Easy FM.
Men skriv du bare til Pia, så hun kan få gennemført en lov, der forbyder netradioer i at kalde sig noget med FM.

I samme artikel skriver du "at hvis man spørger folk så aner de intet om hvad der findes af netradioer".
Har DU spurgt "folk" - eller er det bare din Fur-antagelse?

At du skriver at det er "underligt at man sådan uden videre flytter en P3-musikmand"... Jah, bare dit brug af det sidste ord viser, at du ikke har ret meget forstand på hvordan "radio-tingene" fungere.
Andrew Jensen har ikke været med i P3's musikudvalg. Til gengæld har han gennem længere tid været med i P4's musikudvalg.
Så det er hverken noget "uden videre", "pludselig" eller "underligt" ved det. De to kanaler sender jo fra samme matrikel, så han har sagtens kunnet være tilknyttet begge kanaler. Det har han også haft evnerne til.
På din helt egen ynglingsradio i Nykøbing Mors er der også nogle, der speaker på begge kanaler.
Men at lade Keld Heick udvælge musik til P3 - det tror jeg IKKE han hverken har lyst eller evnerne til!

Så hehe - selv...

-

[Den 24-3-2010 10:06 skrev Åge Halldorsson :
----------------------------------------
Jeg aner ikke hvem manden er, men det ser underligt ud, at man sådan uden videre flytter en P3-musikmand over at vælge plader ud til P4.
Har P3-folk lige pludselig fået store kvalifikationer til at udvælge plader for P4-lyttere?.
Måske vi så skulle sætte Keld Heick til at udvælge musik til P3, hehe.
Tsk.. tsk...
.....men o.k., det bekræfter sådan set bare at P3 og P4 musik efterhånden er ret ens.

Hilsen Åge


[Den 23-3-2010 22:33 skrev Billy :
----------------------------------------
Ja, det er drønærgerligt at Andrew efter så mange år, skal flyttes over på P4 og Tjeklisten skal nedlægges...

Kan huske den allerførste Tjekliste han lavede i 1994, hvor de numre der var på, alle var nogle han havde valgt...

Jeg vil savne Tjeklisten og Andrews fantastiske stemme på P3.

Måske er det ved at være på tide at sende P3 på DAB???

Kommentar til artikel: http://www.radionyt.com/artikel/default.asp?id=17128
]
]
]
RE: Artikel: Andrew Jensen ny vært på P4
- , 30-3-2010 09:56
RE: Artikel: Andrew Jensen ny vært på P4
- , 30-3-2010 15:57




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -